۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
ایرانی های در عراق مانده از طریق شلمچه امکان بازگشت دارند
معاون سازمان منطقه آزاد اروند:

ایرانی های در عراق مانده از طریق شلمچه امکان بازگشت دارند

آبادان - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ایرانی هایی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در عراق مانده اند از طریق شلمچه امکان بازگشت به کشور را دارند.

قدرت‌الله طمیمیان در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص اینکه گفته می شود برخی ایرانی هایی که برای فعالیت های زیارتی و تجاری به عراق سفر کرده اند و بعد از بسته شدن مرز، امکان بازگشت به کشور را ندارند، بیان کرد: این موضوع را از طریق ادارات گذرنامه و حراست مرز بین المللی شلمچه پیگیری کردم. در چند روز گذشته، ایرانیانی که در عراق حضور داشتند بدون هیچگونه مشکل وارد ایران شدند و تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی افزود: این درست است که مرزها به علت شیوع بیماری کرونا از سوی هر دو کشور با کنترل های شدیدی مواجه شده و حتی عراق اجازه ورود ایرانی ها به داخل خاک خود را نمی دهد ولی بازگشت برای ایرانی هایی که به دلایل مختلف به عراق سفر کرده اند و در این کشور مانده اند، هم اکنون امکان پذیر است.

طمیمیان تاکید کرد: روند بازگشت زائران ایرانی و سایر ایرانی هایی که به نحوی در عراق حضور دارند هم اکنون از طریق مرز شلمچه امکانپذیر است و در چند روز اخیر ایرانی هایی بوده اند که از طریق مرز شلمچه به کشور بازگشته اند.

کد خبر: ۱۵٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha