۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
طرح توسعه باغات میوه های گرمسیری سیستان و بلوچستان تدوین می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

طرح توسعه باغات میوه های گرمسیری سیستان و بلوچستان تدوین می شود

چابهار - نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال پیگیری های انجام شده، به زودی طرح توسعه باغ های میوه های گرمسیری در سیستان و بلوچستان تدوین می شود.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: شهرستان چابهار دارای ۱۹۵۰ هکتار باغ میوه های گرمیسری و نیمه گرمسیری است و خاستگاه این محصولات در کشور محسوب می شود.

وی گفت: با تشدید بحران کم آبی، خشکسالی های پیاپی، بخش کشاورزی بسیار آسیب پذیر شده اسـت از ایـن رو، اتخـاذ تدابیر لازم، به منظور استفاده مطلوب از منابع آب و خـاک، همـراه بـا تولیـد و درآمـد بیشـتر، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی خبر از تدوین سند توسعه باغات میوه های گرمسیری سیستان و بلوچستان داد و افزود: قرار است این سند بر اساس ظرفیتهای موجود تدوین و برای اجرای ابلاغ اجرا شود.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای احداث باغات جدید میوه های گرمسیری درخواست شده است، همچنین می طلبد، مجوز واردات نهال از هندوستان و پاکستان با قید فوریت صادر شود.

سعیدی گفت: مهاجرفرست بودن اکثر روستاها و مهاجرت نخبگان روستایی به شهرها، عدم برقراری ارتباط منطقـی بین بخش صنعت و کشاورزی، مشکل بازاریابی محصولات کشاورزی از جمله مسائل تاثیر گذار در این بخش محسوب می شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha