۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
هم اکنون؛ کمتر از ۱۵ درصد ظرفیت فرودگاهی کشور مورد استفاده قرار می گیرد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

هم اکنون؛ کمتر از ۱۵ درصد ظرفیت فرودگاهی کشور مورد استفاده قرار می گیرد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره شرایط فعلی فرودگاه‌های کشور گفت: با وجود پهنه‌ گسترده و امکانات فرودگاه‌ها، بهره برداری مناسبی از این ظرفیت انجام نشده است.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش در نشست تخصصی مدیران فرودگاهی کل کشور افزود: برنامه مدون ۱۰ ساله پیش رو داریم که کارهای خلق الساعه و ریشه‌ای در آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بحث آموزش نیروی انسانی مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در این بخش به علل مختلف در ساختار جذب تربیت و دستمزد کم توجهی صورت گرفته که این‌ها ناشی از شناخت ناکافی از مجموعه هوایی بوده و بعضا تصمیماتی گرفته شده که به مجموعه آسیب زده است.

رئیس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: نخستین برنامه بازطراحی در این حوزه، احیا دانشکده و فرایند آموزشی است.

محمد محمدی بخش با اشاره به وجود گسترش و پهنه خوب جغرافیایی در حوزه فرودگاهی کشور افزود: به تناسب در حوزه فرودگاهی هزینه نکردیم و حداکثر بهره برداری از ظرفیت‌های فرودگاهی زیر ۱۵ درصد است که این آمار خوبی نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ فروند هواپیما نیاز کشور است، گفت: حدود دو و نیم میلیون مسافر در بازه زمانی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ جابه شده که نشان از اقبال مردم به صنعت هوایی است.

بسیج امکانات صنعت هوایی برای عملیات حج ۱۴۰۱
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با اشاره به در پیش بودن عملیات حج ۱۴۰۱ گفت: همه بخش های حمل و نقل صنعت هوایی برای عملیات حج امسال آماده هستند و با توجه به تدابیر اندیشیده شده، امیدواریم تاخیرها در عملیات حج ۱۴۰۱ به حداقل ممکن برسد.

محمدی بخش در حاشیه همایش حج ۱۴۰۱ مدیران فرودگاهی حج افزود: در سالهای گذشته اشکالاتی در عملیات جابجایی حجاج بود اما در حال حاضر رایزنی های متعددی صورت گرفته و امیدواریم پروازهای حجاج بدون وقفه و به موقع انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از ۲ ماه قبل پیش بینی ها برای حج امسال صورت گرفته و بیش از ۳۹ هزار نفر عازم حج خواهند شد و شرکت هواپیمایی ایران ایر به عنوان ناوگان انتقال دهنده حجاج در نطر گرفته شده است.

وی افزود: در تمام فرودگاههایی که قرار است عملیات حج در آن صورت گیرد، مدیران فرودگاه و نماینده ایستگاههای ایران ایر برای حل مشکلات احتمالی و تاخیرات میان مردم حضور می یابند و ۴ نفر نیز برای پاسخگویی ۲۴ساعته تعیین شده اند.

محمدی بخش در خصوص وضعیت سرپرست فرودگاه امام خمینی گفت: ابلاغ سرپرست فرودگاه امام خمینی امروز زده شد و از امروز مشغول فعالیت خواهد بود ضمن اینکه سازمان هواپیمایی به عنوان یک نهاد حاکمیتی نظارت و کنترل شرایط را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: در جلسه انجمن شرکتهای هواپیمایی به آنها ابلاغ شد از مسافران پذیرایی کنند و مقرر شد در پروازهای بالای یک ساعت پذیرایی صورت گیرد که البته یکسری ملاحظات امنیتی وجود داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اگر شرکت هواییمایی از مسافران پذیرایی نکند مطابق قانون با آن شرکت برخورد می شود و هیچ ایرلاینی شخصا نمی تواند تصمیم گیری کند بنابراین بعد از حل ملاحظات امنیتی، پذیرایی به تمام شرکتهای هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha