۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
معرفی ورق اکرولیک و ورق پلی کربنات

معرفی ورق اکرولیک و ورق پلی کربنات

فروشگاه آفرت لیزر انواع ورق های اکرولیک، ورق پلکسی و پلکسی گلاس، انواع ورق های مولتی استایل، ورق پلی کربنات و ... را ارائه می کند که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

ورق اکرولیک چیست؟

بازار; گروه صنعت: امروزه ورق اکرولیک، که با نام‌ های تجاری ورق پلکسی گلاس، لوسیت، اکرولیت و پرسپکس نیز شناخته می‌شود، در سراسر جهان بسیار پرکاربرد بوده که در واقع نوعی پلاستیک است که به دلیل براقی خیره‌ کننده و مقاومت قابل توجه ای که در برابر خراش و ضربه دارد بسیار شناخته شده و کاربردی می باشد. ورق اکرولیک حتی نسبت به پلی کربنات که یکی از سخت ‌ترین مواد موجود است، ظرفیت تحمل بار بیشتری دارد. این پلاستیک استثنایی در مدل‌ های مختلف طراحی و عرضه شده و در نتیجه به تمام نیازهای خاص مالکان و بازسازی ‌کنندگان و صاحبان صنعت پاسخگو می باشد.

ویژگی های ورق اکرولیک

همان طور که گفته شد اکریلیک یک ماده پلاستیکی شفاف با استحکام، سفتی و شفافیت نوری فوق العاده است. ورق اکرولیک به راحتی ساخته شده و هم چنین به خوبی با چسب ها و حلال ها می چسبد و به راحتی تبدیل به گرما می شود. هم چنین در مقایسه با بسیاری از پلاستیک های شفاف دیگر، خواص هوازدگی عالی دارد. در واقع می توان گفت که ورق اکرولیک ویژگی های شیشه ای مانند شفافیت و درخشندگی را دارد، اما با نصف وزن شیشه و چندین برابر مقاومت بیشتر در برابر ضربه.

ورق اکرولیک که به آن ورق پلکسی گلاس نیز می گویند، معمولاً با ضخامت های مختلف و به صورت میله یا لوله فروخته می شود و مفیدترین ویژگی آن این است که ورق پلکسی را می توان به راحتی قالب گیری و رنگی کرد تا تقریباً برای هر نوع کاربردی مناسب باشد. برای مثال از ورق پلکسی گلاس می توان در صنایع مختلف مانند اتاق های آفتاب، آکواریوم، انواع اسباب بازی، تجهیزات علمی و پزشکی، نمایشگرهای صنعتی، شیشه های پنجره و حتی شیشه های ضد گلوله و ... استفاده نمود.

تفاوت پلکسی گلاس و اکرولیک چیست؟

در این باره باید گفت که ورق اکرولیک و ورق پلکسی گلاس هیچ تفاوتی ندارند. اکریلیک(اکرولیک) مخفف معمول پلی متیل متاکریلات است و پلکسی گلاس یکی از نام‌ های تجاری متعدد این پلاستیک می باشد که با گذشت زمان نام تجاری پلکسی گلاس عمومی شده است.

ورق پلی کربنات تخت و دو جداره

یکی دیگر از رایج ترین شکل های پلاستیک، گروهی از پلیمرهای ترموپلاستیک به نام پلی کربنات ها (PC) می باشند. ورق پلی کربنات اغلب به عنوان جایگزینی برای اکریلیک، شیشه و پلی اتیلن استفاده می شود. ورق های پلی کربنات طیف گسترده ای از ویژگی ها را دارند که سبب می شود از آن ها برای کاربردها و صنایع متعدد از جمله کشاورزی، خودروسازی، ساختمان سازی، برق، پزشکی و ... استفاده نمود.

ورق پلی کربنات به دلیل ساختار بادوام و سفت و سخت خود و مقاومت بالایی که دارد (مقاومت آن در برابر ضربه 250 برابر شیشه است)، از بسیاری از مواد پلاستیکی دیگر مانند اکریلیک پیشی گرفته و عملاً می توان گفت که ورق های پلی کربنات نشکن هستند.

ورق های پلی کربنات در سبک های مختلف، به ویژه به صورت ورق پلی کربنات تخت و دوجداره تولید و عرضه می شوند، که با توجه به نوع کاربرد و استفاده شان انتخاب می شوند.

قابل ذکر است که یکی دیگر از مزایای ورق پلی کربنات که اغلب نادیده گرفته می شود، سهولت در تمیز کردن و نگهداری آن ها می باشد. است. ورق پلی کربنات را می توان با استفاده از یک پارچه نرم یا اسفنج با آب گرم بشویید تا هرگونه مواد سطحی، شن و کثیفی آن از بین برود.

ورق مولتی استایل طلایی و نقره ای

اگر به دنبال جایگزینی ارزان تر و انعطاف پذیرتر از فلز برای مصارف صنعتی خود هستید، می توانید از ورق های مولتی استایل رنگی برای دکوراسیون داخلی و حتی بیرونی استفاده کنید. ورق مولتی استایل در واقع یک ورق پلاستیکی با طراحی فلزی است که به دلیل شباهت زیاد به فلز، کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد. در اصل یکی از محصولات مهم پلکسی گلاس ها، ورق های مولتی استایل هستند که دارای تنوع رنگی فراوانی می باشند. از جمله ورق مولتی استایل رنگی می توان به ورق مولتی استایل طلایی و نقره ای اشاره نمود که استفاده از ورق مولتی استایل طلایی و نقره ای بسیار رایج بوده و موارد کاربرد بسیاری دارند. از جمله موارد استفاده از ورق مولتی استایل طلایی و نقره ای می توان به دکوراسیون نرم و متریال تبلیغاتی، تولید تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی نورپردازی، تابلو اطلاعات، دکوراسیون داخلی و ... اشاره نمود. هم چنین به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارند از آنها جهت کاربردهای تزئینی، برش لیزری و حکاکی نیز استفاده می شود.

فروشگاه آفرت لیزر تمامی محصولات فوق را به صورت آنلاین و با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت برای شما عزیزان فراهم نموده است تا به راحتی بتوانید محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. در فروشگاه آفرت لیزر انواع ورق های اکرولیک شامل پلکسی و پلکسی گلاس، انواع ورق های مولتی استایل، ورق پلی کربنات، تابلو و پلاک و استند پلکسی گلاس و ... را می توانید به صورت آنلاین یا حضوری تهیه نمایید.

فروشگاه آفرت لیزر

پلکسی ، مولتی استایل و لیزر ورقهای پلکسی گلاس

021-36417904 --- 09126460564

www.aferatlazer.com

کد خبر: ۱۵۳٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha