۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
سواحل کشور به زودی دارای اسناد کاداستری خواهد شد
رئیس سازمان ثبت اسناد:

سواحل کشور به زودی دارای اسناد کاداستری خواهد شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در آینده نزدیک تمام سواحل دریاهای شمال و جنوب کشور دارای اسناد کاداستری خواهند شد.

به گزارش بازار، حسن بابایی افزود: سند دار کردن سواحل کشور آغاز شده و اقدامات لازم نسبت به صدور سند در سواحل دریاهای شمال و جنوب که عقب نشینی ۶۰ درصدی داشته اند در حال انجام است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در خصوص معضل زمین‌های اوقافی، گفت: این عرصه‌ها قابل خرید و فروش نبوده و فقط قابلیت اجاره دارند، اما به دلیل عدم نظارت لازم متولیان وقف، زمین‌ها مورد دخل و تصرف قرار گرفته گرفته و سندسازی شده اند.

وی بیان کرد: به محض اینکه سازمان اوقاف اسناد و مدارک لازم را ارائه کند اگر سندی هم صادر شده باشد اقدامات لازم جهت ابطال اسناد صورت خواهد گرفت.

همچنین بابایی در خصوص جزئیات نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق، اظهار کرد: نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق یکی از دستاوردهای دوران تحول و تعالی است که در اردیبهشت ماه به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

وی افزود: ازجمله نوآوری‌هایی که در این نظام نامه وجود دارد این است که تمامی دفاتر ازدواج و طلاق به عنوان یک واحد تلقی می‌شوند و می‌توانند در هر دو حوزه ازدواج و طلاق ورود کنند که این امر باعث تسریع در امور می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اینکه یکی از راهبردها در دوران تحول و تعالی هوشمند سازی و الکترونیکی شدن است کلیه اقدامات در دفاتر ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی انجام و دفاتر سنتی برچسده خواهدشد.

وی افزود: طبق ماده ۲۹ نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق این امکان فراهم شده است که دفتر ازدواج و طلاق مختص اهل تشیع با رعایت قوانین و مقررات و همچنین موازین فقهی به ثبت اسناد ازدواج و طلاق اهل سنت نیز ورود کنند.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha