۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
سقف شیروانی در صنعت ساختمان مازندران روبه حذف شدن است
در گفتگو با بازار؛

سقف شیروانی در صنعت ساختمان مازندران روبه حذف شدن است

بابلسر- نظری، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه استفاده از چوب و سقف شیروانی در صنعت ساختمان در حال حذف شدن است خواستار توجه به الگوهای بومی در این صنعت شد.

محمد نظری در حاشیه اجلاس ملی صنعت ساختمان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امروز استفاده از چوب و سقف شیروانی در صنعت ساختمان در حال حذف شدن است، افزود: در صنعت ساختمان باید به سمتی برویم که الگوهای بومی و طبیعی حذف شود.

وی با عنوان اینکه باید زیرساخت های مورد نیاز در تمامی ابعاد از جمله انرژی، شهرسازی، لجستیک و غیره باید فراهم شود، گفت: باید زیرساخت های مورد نیاز را در ساختمان سازی تامین کرد.

فاطمی عقدا دکتری زمین شناسی مهندسی با بیان اینکه در حال حاضر دانش صنعت ساختمان به خوبی به کار گرفته نشده است، گفت: مصالح و شیوه های ساخت از استانداردهای لازم فاصله گرفته است.

وی گفت: در گذشته روستابناهای قدیمی و معماران قدیمی از کارگران معمول استفاده نمی کنند و کارگران آن ها نوعی مهندس و معمار هستند ولی در ساخت وسازهای مدرن کشور از استانداردهای فاصله گرفتیم.

فاطمی عقدا با بیان اینکه علم مهندسی زلزله از سال ۱۹۶۰ به بعد رقم خورد، افزود: شرایط ساخت وساز در صنعت ساختمان به عنوان بزرگترین صنعت کشور و مهمترین مولفه اقتصاد کلان ملی چندان مطلوب نیست.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha