۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
وزارت خارجه آماده ایجاد تسهیلات برای تقویت روابط تجاری ایران و روسیه است
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه:

وزارت خارجه آماده ایجاد تسهیلات برای تقویت روابط تجاری ایران و روسیه است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اشاره به افزایش چشمگیری مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال گذشته از آمادگی این وزارتخانه را برای تسهیل ارتباطات و همکاری بین فعالان اقتصادی دو کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «مهدی صفری» روز چهارشنبه در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه روابط دو کشور به‌ویژه در بخش اقتصادی، رو به رشد است، اظهار کرد: مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته افزایش چشمگیری در حجم تجربه کرد و در ماه‌های اخیر نیز تعاملات خوبی بین مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی به وجود آمده است.

وی افزود: این همکاری‌ها در راستای رفع موانع توسعه همکاری‌های اقتصادی انجام شد به همین دلیل امیدواریم با اجرای توافقات، در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، حمل‌ونقل، ایجاد مراکز لجستیک و افزایش مبادلات بازرگانی تسریع پیدا کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه دو کشور علاوه بر همکاری اقتصادی دوجانبه می‌توانند با هم‌افزایی در زمینه حضور در بازارهای ثالث همکاری کنند، خاطرنشان کرد: ایران بر مبنای اصول سیاست خارجی اهتمام ویژه‌ای به توسعه روابط با کشورهای همسایه به‌ویژه روسیه دارد و نگاه ما در روابط با این کشور اصیل و بلندمدت است و متاثر از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مقطعی نیست.

وی تاکید کرد: علاوه بر تلاش بر افزایش مبادلات بازرگانی و تامین نیازهای وارداتی متقابل به ایجاد زمینه برای فعالیت سرمایه‌گذاران روسی در ایران جهت تولید کالاها و خدمات موردنیاز علاقه‌مند هستیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha