۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
جسارت بکارگیری ظرفیت پیمانکاران بومی در مدیران گلستان ایجاد شود
رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان:

جسارت بکارگیری ظرفیت پیمانکاران بومی در مدیران گلستان ایجاد شود

گرگان- سیفی، رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان گفت: برای ارتقاء درجه شرکت های پیمانکار گلستان لازم است تا جسارت لازم در بین مدیران استان ایجاد شود.

بهرام سیفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای ارتقاء رتبه شرکت های پیمانکاری لازم است که پروژه هایی با حد نصاب مالی بالا کار کنند و اگر پروژه نگیرند این ارتقاء درجه اتفاق نمی افتد.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان افزود: شرکت هر اندازه نیرو، امکانات و توان مالی داشته باشد اگر دستگاه‌های اجرایی به آن اعتماد نکنند رتبه آن بالا نمی رود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال برای یک شرکت با رتبه سه، سقف کاری ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و برای ارتقا به رتبه دو باید پروژهای با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان انجام دهد لذا در این بخش نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی است.

سیفی عنوان کرد: ۹۸ درصد شرکت های پیمانکاری گلستان در رتبه پنجم هستند و تا زمانی که تغییر نگاه و حمایت از آنها انجام نشود امکان ارتقاء رتبه وجود ندارد.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان ادامه داد: یک شرکت با رتبه پنج تا ۴۰ میلیارد تومان پروژه می تواند انجام دهد و برای ارتقاء به رتبه چهار نیازمند آن است که ۲۰ میلیارد تومان پروژه انجام دهد.

وی توضیح داد: هر اندازه فضا را بازتر باشد که پیمانکار بومی وارد چرخه رقابت شود سود آن به استان برمی‌گردد.

سیفی گفت: مصوبات خوبی گرفته شده ولی دستگاه ها هنوز آن جسارت لازم را پیدا نکردند و به ندرت می بینیم مدیر دستگاهی به پیمانکار بومی اعتماد کند و تلاش می کند کار خود را با یک پیمانکار رتبه بالا از استان دیگر انجام دهد.

وی عنوان کرد: اگر چشم انداز بهتری داشته باشیم و به نیروهای داخلی اعتماد کنیم ظرف پنج سال آینده شرکت های عمرانی ما با استان‌های همجوار قابل رقابت می شود که لازمه آن این است که جسارت لازم در مسئولان ایجاد شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha