۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
حجم قابل توجهی از کافه‌های تهران تعطیل شدند| یک سرویس چای ۷۰ هزار تومان!
رئیس سابق اتحادیه قهوه‌خانه‌داران خبر داد

حجم قابل توجهی از کافه‌های تهران تعطیل شدند| یک سرویس چای ۷۰ هزار تومان!

حجم قابل توجهی از کافه‌های تهران تعطیل شدند. رئیس سابق اتحادیه قهوه‌خانه‌داران می‌گوید: سال گذشته در هر محله پیروزی تهران ۱۰ کافه وجود داشت که امسال به دلیل گرانی‌ها دو کافه در این محله‌ها فعال هستند.

به گزارش بازار، کرونا از یک طرف کافه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی را تعطیل کرد حالا اما گرانی‌های مواد غذایی باعث تعطیلی کافه‌دارها شده است. گویا افزایش قیمت مواد غذایی و میزان نرخ دستمزدها اجازه نمی‌دهد که مردم به سراغ کافه یا رستوران‌های سنتی بروند.

همین کاهش تقاضا از سوی مردم تعطیلی پی در پی را برای کافه‌داران به همراه داشته است.

در همین زمینه رئیس سابق اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌ خانه‌های سنتی با اشاره به وضعیت کافه‌داران به تحلیل بازار گفت: گرانی‌ها باعث کاهش استقبال مردم از کافه‌ها شده است. در سال‌های گذشته مردم هر مناسبتی را برای تفریح و دور هم جمع شدن پیدا می‌کردند تا برای خوش گذرانی به کافه‌ها بیاییند اما متاسفانه امسال گرانی‌ها باعث شد که مردم سراغی از کافه‌ها نگیرند.

محسن نظری توضیح داد: اکنون قیمت یک سرویس چای در کافه‌ها به ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان رسیده است. با این نرخ دستمزد کارمندان و کارگران کدامیک از آنها می‌توانند یک لیوان چای بخورند؟ حتی فعالان بازارهم چنانچه به کافه‌ها مراجعه کنند تنها یک نوشیدنی یا چای را سفارش می‌دهند.

او با اشاره به کوچ کافه‌داران به صنف‌های دیگر بیان کرد: در سال‌های اخیر کافه‌داری یا رستوران‌ها از محل خدمات‌شان سود خوبی به دست می‌آوردند. اخیرا اما تعداد زیادی از صاحبان کافه‌ها تغییر شغل دادند و سرمایه‌هایشان را به سمت تاسیس آژانس‌های املاک یا صنف نان فانتزی هدایت کردند.

براساس این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد قدرت خرید مردم آب رفته است. به طوری که برخی مردم در کافه‌ها تنها قادر به سفارش یک سرویس چای هستند.

پیش‌تر محمدحسن افشار، یک عضو سابق انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی گفته بود: گوشت دیگر جایی در سفره دهک‌های پایین جامعه ندارد. اکنون فقط قشر سرمایه‌دار و حقوق‌بگیران مصرف‌کننده گوشت هستند. البته کارمندان هم دیگر قدرت خرید گذشته را ندارند و با توجه به تورم کنونی رفته‌ رفته آن‌ها از فهرست متقاضیان گوشت حذف می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha