۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
یارانه کالاهای اساسی به همه مردم تعلق بگیرد
نماینده مردم بافت در مجلس:

یارانه کالاهای اساسی به همه مردم تعلق بگیرد

نماینده مردم بافت، راور و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه کالاهای اساسی به همه مردم به جز گروه‌هایی که خود تمایل نداشته یا بر اساس اطلاعات دقیق اقتصادی فاقد شرایط هستند، تعلق گیرد.

به گزارش بازار، صمداله محمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود خدمت رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران گفت: سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر، شهر خون و قیام را خدمت مردم عزیز تبریک عرض می‌کنم و گرامی می‌دارم یاد و خاطر تمام شهدا به ویژه شهدای روز آزاد سازی این شهر حماسی و شهید حسن خدایی، علی الخصوص عزیر دل ملت ایران شهید حاج قاسم سلیمانی، در زمان جنگ تحمیلی۸ ساله امریکا و ایادی زبونش هزاران بار قوی تر از ما بوده‌اند در حالی که امکانات آن زمان کشور هزاران بار ضعیف‌تر از امکانات و قدرت فعلی بوده است اما با رهبری مردی خدایی و همراهی ملت ایران در آن جنگ پیروز شدیم، چرا که اولویت آن زمان دفاع ایثارگرانه در مسیر ولایت و سایه ارزش‌های ناب اسلام بوده است.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی که هزاران بار قوی‌تر از دوران دفاع مقدس هستیم؛ دشمن یعنی آمریکا به دنبال یک جنگ اقتصادی است و مهمترین هدف آن شلیک به نقطه امید ملت ایران است که پیروزی در برابر این دشمن دیرینه تنها با ولایت پذیری و شکل گیری جبهه متحد در مقابله با این جنگ ناعادلانه محقق خواهد شد؛ اما این پیروزی الزامات خود را می طلبد.

نماینده بافت، راور و ارزوئیه در مجلس تاکید کرد: امروز علیرغم همسویی با ارکان‌های نظام با رویکرد انقلابی متاسفانه هنوز در داخل کشور جبهه‌ای متحد و واحد در مقابله با این جنگ ظالمانه شکل نگرفته است به نظر می‌رسد اقدامات به صورت جزیره‌ای و خارج از چهار چوب برنامه‌های کشور وبعضا غیر تخصصی انجام می‌شود؛ لذا وظیفه و تکلیف داریم برای مدیریت جنگ اقتصادی و در اولویت قرار دادن آن؛ فرامین رهبر انقلاب در خصوص اجرایی شدن راهبردهای جنگ اقتصادی را همواره در دستور کار داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: جناب آقای رییس جمهور ضمن تشکر از اقدامات جنابعالی در خصوص اجرای طرح هایی مربوط به ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه موضوع یارانه کالاهای اساسی با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کمرشکن مردم، چند نکته حائز اهمیت باید مورد توجه و تاکید دولت قرار گیرد؛ پایگاه جامع رفاه ایرانیان که مبنای تصمیمات دهک‌های کشور است؛ دارای نقش جدی اطلاعات است، اما متاسفانه همان اطلاعات ناقص هم به روز نیست و از همه مهم تر فرمول محاسباتی مربوط به دهک بندی در خصوص این موضوع دارای اشکالات اساسی می باشد.

نماینده مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: انچه که اینجانب به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه و سایر نقاط کشور با آن مواجه شده‌ام، عدم ورود و دقت لازم در دهک بندی اطلاعات مردم کشور است که موجب حذف بخش زیادی از آحاد جامعه در خصوص دریافت یارانه کالای اساسی گردیده، پیشنهاد می‌گردد یارانه کالاهای اساسی به همه مردم به جز گروه‌هایی که خود تمایل نداشته یا بر اساس اطلاعات دقیق اقتصادی آنها به تشخیص دولت فاقد شرایط هستند، تعلق گیرد. یعنی دولت باید شرایط یارانه بگیران را احراز کند نه اینکه مردم به دنبال اثبات واجد شرایط بودن باشند.

وی در ادامه یادآور شد: جناب آقای رییس جمهور، جناب اقای میرکاظمی و جناب آقای خاندوزی، استان کرمان طی سال‌های گذشته با مدیریت سازمان مالیاتی با همکاران فعالان اقتصادی و پشتیبانی نمایندگان مجلس از ظرفیت های مالیاتی به‌صورت کامل استفاده نموده و جزء استان‌های برتر کشور به لحاظ وصول مطالبات مالیاتی است، اما گلایه جدی داریم، چرا که باید بخشی از منابع برای انجام امور عمرانی محروم استان کرمان مانند بافق و راور همچنین شهرستان‌های جنوب و شرق استان اختصاص یابد تا محرومیت‌های زیاد و عمیق این مناطق مثل شهر شهید سلیمانی را حل و فصل نماید. اما در عمل به عمده این مناطق منابع برگشت داده نشده و لازم است اصلاح این موضوع در دستور کار دولت قرار گیرد.

محمدی تصریح کرد : جناب آقای رییس جمهور، مردم حوزه انتخابیه انتظار دارند پاسخ دغدغه‌های زیاد خود را در سفر جنابعالی به استان کرمان به نیکی دریافت کنند، قطعا بهترین هدیه و خدمتی که اولویت مردم است بی صبرانه از دولت انقلابی مطالبه می‌کنند فعال شده و پروژه های فراموش شده زیرساختی، یعنی باند دوم راه کرمان، بافق، راور، حاجی اباد و باند دوم راه جیرفت راور به بافق و سیرجان است.

محمدی خاطر نشان کرد: کم توجهی به حوزه انتخابیه و توزیع نا متوازن و ناعادلانه صنعت، بستر ساز مهاجرت ۵۰ درصدی مردم به ویژه جوانان جویای کار به شهرستان‌های همجوار شده است، اجرای حداقل یک پروژه اشتغالزا از انتظارات و مطالبات جدی و به حق مردم و اینجانب است، آقای عبدالملکی دستور تسریع و جهادی در راستای تولید اشتغالزایی و فراوری محصولات معدنی اورجویه از وعده های اعلام شده ای است که مردم امیدوار به تحقق آن هستند.

محمدی خطاب به وزیر محترم راه و شهرسازی و وزیر محترم صنعت معدن و تجارت گفت: تفاهم کلامی و کاغذی مشترک وزارت راه و صنعت مبنی بر احداث جاده راور و کرمان به ۲ سالگی خود نزدیک می‌شود چه جوابی برای مردم شهید پرور و انقلابی راور دارید؟ آقای مهندس قاسمی، به اطلاع می‌رساند برای اولین بار نرخ مشارکت مسکن خواهی حوزه انتخابیه بنده در کشور کسب رتبه کرده و واجد شرایط بودن ۸۰ درصدی متقاضیان طرح اقدام ملی نشانه علاقه جوانان به ماندگاری در زادگاهشان است، اما متاسفانه متولیان امر تاکنون در تخصیص زمین اقداماتی نداشته‌اند.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha