۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
تسهیلات ویژه برای تولید کنندگان دامی
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

تسهیلات ویژه برای تولید کنندگان دامی

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در طرح مردمی سازی یارانه‌ها و واقعی شدن قیمت نهاده ها در بازار، مشکل تامین سرمایه در گردش تولید کنندگان دام و طیور حل شده است.

به گزارش بازار، حسین دماوندی نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکصد و ۶۵ هزار میلیارد ریال با کارمزد ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصدی، تحت عنوان تسهیلات برای سرمایه در گردش به دامداران و مرغداران اختصاص یافت.

اوگفت: این تسهیلات سهل الوصول است و تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به بانک و ارائه ضمانت‌های لازم از جمله ضمانت زنجیره ای، چک و سفته تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، میزان سرمایه در گردش برای هر راس دام سنگین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و برای مرغ گوشتی هر قطعه ۷۱ هزارتومان تعیین شده است که ۵۰ درصد آن را تولید کنندگان تسهیلات دریافت می‌کنند.

دماوندی نژاد در خصوص خرید مازاد شیر خام و مرغ و تخم مرغ هم گفت: از ۳۰ هزار تن شیرخام، ۱۰ درصد آن باید مورد توجه ویژه قرار بگیرید و بخشی از گوشت مرغ هم باید ذخیره سازی شود و به همین منظور ظرفیت ذخیره سازی کشور را در حد کفایت افزایش داده ایم و تولید کنندگان شیر خام، مرغ و تخم مرغ نباید نگرانی داشته باشند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص حذف تعرفه‌های صادراتی هم گفت: حذف تعرفه‌های صادراتی یک اقدام تکنیکی دولت است و در صورت لزوم دولت در جهت اعمال مشوق‌های صادراتی اقدام خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha