۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
چهارمین نمایشگاه خودرو یک سوم سال ۱۳۹۶ دستاورد داشت| اجبار برای برگزاری نمایشگاه خودرو در کار بود؟
مدیر برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در گفت و گو با بازار:

چهارمین نمایشگاه خودرو یک سوم سال ۱۳۹۶ دستاورد داشت| اجبار برای برگزاری نمایشگاه خودرو در کار بود؟

عاجزی مدیر برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران، گفت: شاید این گردهمایی یک سوم نمایشگاه سال ۱۳۹۶ است. به هر حال این نمایشگاه ویترین صنعت خودرو ایران است.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در شهر آفتاب به کار خود پایان داد، ایستگاه آخر بزرگترین و مهم ترین همایش خودرویی تهران پر بازدید بود. نمایشگاهی که برخلاف حواشی فراوان آن، بیشتر از ۱۰ محصول برای رونمایی داشت، هرچند که جای برخی از خودروسازان، واردکنندگان، قطعه سازان و البته وزیر صمت خالی بود. اما این نمایشگاه نشان داد که خودروسازان در شرایط سخت نیز به دنبال تغییر و تنوع محصولات هستند، منتها تنوع بخشی با محصولات چینی را نباید مسئولان وزارت صمت به عنوان دستاورد ملی محسوب کنند. زمزمه های در نمایشگاه مبنی بر اینکه فشار مضاعف از سوی وزارت صمت برای برگزاری وجود داشته، شنیده می شد. برای بررسی وضعیت نمایشگاه و حقیقت زمزمه مذکور با علی عاجزی مدیر برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران به گفت و گو پرداختیم:

اگر بخواهیم این دوره را با نمایشگاه سال ۱۳۹۶ مقایسه کنیم، شاید این گردهمایی یک سوم نمایشگاه سال ۱۳۹۶ است. به هر حال این نمایشگاه ویترین صنعت خودرو ایران است

* به نظر شما به عنوان مدیراجرایی چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران، نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته چگونه بوده است؟
چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران در شرایط خاص برگزار شد، با منع واردات خودرو و مشکلاتی در زمینه فروش و ارائه محصولات صنعت خودرو کشور به بازار مواجه هستیم. تمام این مشکلات سبب شد که امسال نتوانیم نمایشگاه ای که توقع مردم و بازدیدکنندگان بود را برگزار کنیم. اگر بخواهیم این دوره را با نمایشگاه سال ۱۳۹۶ مقایسه کنیم، شاید این گردهمایی یک سوم نمایشگاه سال ۱۳۹۶ است. به هر حال این نمایشگاه ویترین صنعت خودرو ایران است، هر اتفاقی در خودروسازی کشور طی سه سال اخیر رخ داده است، به عنوان یک دستاورد در این محل به نمایش در آمده است. برخی از دوستان نقد و برخی دیگر این نمایشگاه را تحسین می کردند، باید پذیرفت صنعت خودرو داخل همین دستاورد را دارد و احتمالا مورد پسند برخی از بازدیدکنندگان باشد و عده ای دیگر آن را نپسندند. مهم این است که چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران پویایی صنعت خودرو طی سه سال اخیر را به نمایش گذاشته است.

* چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در چه فضایی برگزار و چند خودرو در این نمایشگاه معرفی شدند؟
این نمایشگاه در فضای بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع در سالن های سرپوشیده و باز برگزار شد، بیشتر از ده دستگاه خودرو به بازار ایران معرفی و رونمایی شد. تلاش کردیم به عنوان یک شرکت برگزار کننده آن چیز که باعث جذابیت، شور وشوق شود را انجام دهیم، کم و کاستی های صنعت خودرو به دلیل قصور از جانب مجموعه برگزار کننده نبوده و آنچه که هست را نشان دادیم.

بالاخره تقویم نمایشگاه توسط سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صمت به تمام شرکت های نمایشگاهی ابلاغ و تایید می شود، هرچند نگویم اجبار خاصی برای برگزاری در کار بوده، بهتر است

* باتوجه به سابقه شما در برگزاری نمایشگاه های خودرویی تهران، حاضرین و بازدیدکنندگان به ویژه اصحاب رسانه از عدم حضور وزیر صمت گله مند هستند، از سوی باتوجه به پایان یافتن کار نمایشگاه، شنیده می شد نمایشگاه احتمالا اجبار در برگزاری داشت، نظر شما در این خصوص چیست؟
تیم برگزار کننده نمایشگاه زمانی خستگی تدارکات اجرا را در می کند که یک مقام عالی رتبه در سطح بالا نمایشگاه را افتتاح و بازدید کند. جای آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر محترم صمت در نمایشگاه خالی بود و در ایام نمایشگاه بسیار منتظر ایشان بودیم. باتوجه به جلسات فشرده و سایر دغدغه ها نتوانستند حضور یابند، ولی مقامات و سایر مسئولان از نمایشگاه بازدید داشتند. برگزاری نمایشگاه در هر حالتی لازمه پویایی و رونق آن صنعت است، شاهد بودیم که در روز پایانی نمایشگاه چه تعداد بازدیدکننده به نمایشگاه آمدند، با اینکه سامانه فروش برای خودروسازان تعریف شده و خودروساز با اختیار تام گذشته نمی تواند محصول را بفروشد، ولی بازهم در نمایشگاه حضور یافتند. درپاسخ به قسمت دیگر از سوال شما باید گفت: بالاخره تقویم نمایشگاه ای توسط سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صمت به تمام شرکت های نمایشگاهی ابلاغ و تایید می شود، ما نیز به عنوان برگزار کننده نمایشگاه وظیفه برگزاری آن را داریم تا شاید سهم کوچکی در توسعه بازار، ایجاد رقابت و معرفی دستاوردها داشته باشیم. شاید این جو نمایشگاه مد نظر وزارت صمت برای برگزاری باشد و تلاش کردیم کار ویژه انجام دهیم. هرچند نگویم اجبار خاصی برای برگزاری در کار بوده، بهتر است، این دست از نمایشگاه ها در برنامه وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت ایران است.

چهارمین نمایشگاه خودرو یک سوم سال ۱۳۹۶ دستاورد داشت| اجبار برای برگزاری نمایشگاه خودرو در کار بود؟

*آیا برنامه خاصی با توجه به حضور بالای بازدیدکنندگان برای اختتامیه داشتید؟
باتوجه به حجم بالای بازدیدکنندگان و شلوغی در سالن ها برای برگزاری یک مراسم اختتامیه ویژه کار سختی را داریم، اما برنامه مختصر را در نظر گرفتیم که در ساعت های پایانی نمایشگاه همراه با مدیرعامل مجموعه شهر آفتاب و برخی از نمایندگان محترم مجلس به سراغ غرفه داران خواهیم رفت و تندیسی را جهت تقدیر و تشکر تقدیم می کنیم.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha