۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن
مروری بر سفر هیات دولت به آذربایجان غربی؛

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

ارومیه- تقویت مبادلات مرزی، جلوگیری از خام فروشی، ساماندهی کولبری و توجه به وضعیت راه ها به خصوص در بخش روستایی از مهمترین مصوبات بیست و یکمین سفر هیات دولت به آذربایجان غربی بود.

بازار؛ گروه استان ها: آذربایجان غربی در حالی جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه مقصد بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور بود که این استان با وجود ظرفیت و پتانسیل های بالا تنها استان هم مرز با سه کشور خارجی، قطب کشاورزی در تولید محصولات استراتژیک از جمله سیب، چغندرقند، عسل و گندم، وجود ذخایر منحصر به فرد معدنی دارا بودن دو معدن طلا در خاورمیانه و شاهراه ارتباطی ایران به اروپا، در بسیاری از شاخص های توسعه از جمله راه، کشاورزی، صنعت و اقتصاد در مقایسه با سایر استانها وضعیت مناسبی ندارد و از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می برد.

بحران خشک شدن دریاچه ارومیه، قاچاق و بیکاری، قرار گرفتن در رتبه اول شاخص فلاکت، تنش آبی به خصوص کمبود آب شرب در روستاها، حاشیه نشینی، وجود صدها واحد تولیدی و صنعتی راکد به همراه طرح های نیمه تمام از دیگر چالش هایی است که این استان مرزی با آن مواجه است.

در بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی وزیر کشور همچنین وزرای راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش، بهداشت، ورزش و جوانان و همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، معاون پارلمانی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده حجت الاسلام رئیسی را همراهی می کردند.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

رونمایی از ماهواره اروم ست توسط رئیس جمهور
رئیس جمهوری کشورمان در بدو ورود به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران از آذربایجان غربی به عنوان مجموعه کاملی از فرهنگ، تاریخ و تمدن برای ملت ایران اسلامی نام برد و گفت: این استان در بخش کشاورزی، معادن یکی از قطب‌های مطرح در کشور به شمار می‌رود و وجود مراکز علمی و فعال دانشگاهی نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای استان دارد.

رئیس جمهوری کشورمان با بیان اینکه در این استان مسائل زیادی وجود دارد، گفت: اما در این سفر اولویت‌های استان شناسایی شده و در جلسات کارشناسی در تهران این اولویت‌ها بررسی شده است، امروز همچنین وزرا نیز در شهرستان‌ها حضور دارند در انتهای سفر در جلسه شورای اداری مصوبات سفر اعلام می‌شود.

رئیس‌جمهور در اولین سفر کاری خود در آذربایجان غربی ضمن بازدید از دستاوردهای هوافضا شامل هواپیماهای سبک و نیمه سبک، پهپاد و ماهواره‌های ساخته نوآوران ارومیه‌ای و ماهواره اروم ست را رونمایی کرد.

«اروم ست»، با بالاترین رزولوشن تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با ۶۰۰ هزار دلار در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم هزینه‌تر است.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

بازدید هوایی حجت الاسلام رئیسی از دریاچه ارومیه
در ادامه بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی قبل از حضور در شهرستان پیرانشهر و مهاباد توسط بالگرد به صورت هوایی از دریاچه ارومیه بازدید کرد و دستورات لازم را برای تسریع در روند احیای این دریاچه صادر کرد.

بازدید هوایی رئیس جمهور از دریاچه ارومیه در حالی صورت می گیرد که این تالاب بین اللملی حال و روز خوبی ندارد و با گذشت ۲۵ سال از آغاز روند خشک شدن آن تاکنون اقدامات دولت ها نتوانسته مرهمی بر این بحران زیست محیطی که نه تنها آذربایجان غربی بلکه مردم شمال غرب کشور بلکه مرکز کشور را به دلیل طوفان نمکی و اثرات مخرب آن تهدید می کند.

مردم آذربایجان غربی انتظار داشتند بزرگترین و حیاتی ترین طرح نجات دریاچه ارومیه طرح انتقال آب از جنوب به ماه هاست ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز به بهره برداری برسد، هرچند وزیر کشور در بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه از تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتباری برای احیای دریاچه توسط رئیس جمهور خبر داد.

با توجه به تاثیر مستقیم دریاچه ارومیه بر کشاورزی، اقتصاد، آب، محیط زیست و معیشت مردم منطقه شمال غرب کشور به خصوص آذربایجان غربی مردم منتظر هستند ببیند با تزریق این اعتبار آیا دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم احیا می شود یا نه؟

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

درد دل رئیس جمهور با پیله وران و رانندگان مرز تمرچین پیرانشهر
در سومین برنامه سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی در حالی که عنوان شد حجت الاسلام رئیسی به شهرستان مهاباد سفر می کند اما به دلیل رئیس جمهور قبل از سفر به این شهرستان با بالگرد راهی منطقه مرزی تمرچین پیرانشهر شد تا آخرین وضعیت این منطقه مرزی را بررسی کند.

آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی دارا بودن ۷ بازارچه و ۹ گمرک و نیز قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی ایران به اروپا، داشتن دومین مرز زمینی بزرگ کشور نقش مهمی در مراودات و مبادلات مرزی کشور دارد.

اما کمبود امکانات و تجهیزات در بازارچه ها، پایانه ها و گمرکات مرزی، وضعیت نامناسب راه های منتهی به مرز تاکنون نتوانسته از این ظرفیت در رونق اقتصادی، رفع مشکل بیکاری و محرومیت و نیز معیشت مردم منطقه مرزی بهره کافی ببرد.

رئیس جمهور کشور در بدو ورود مرز تمرچین ابتدا در یادمان شهدای حاج عمران حضور یافت و پس از زیارت قبور شهدای گمنام در جمع رانندگان خودروهای باری و ترانزیتی حاضر شد و پس از شنیدن مشکلات آنها، جهت رفع نواقص و کمبودها دستورات لازم را صادر کرد.

در جریان بازدید از مرز تمرچین پیله وران و رانندگان خودروهای باری و ترانزیتی حاضر در مرز حرف ها و گلایه های خود را شفاف به رئیس جمهور اعلام کردند و حجت الاسلام رئیسی پس از شنیدن درد و دل رانندگان و پیله وران از توجه به معیشت مردم مرزی، حل مشکلات مرادوات مرزی و نیز توجه به زیرساخت های این منطقه در جریان سفر خود به آذربایجان غربی خبر داد.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

رفع بیکاری و اشتغال از برنامه های محوری دولت در آذربایجان غربی
رئیسی بلافاصله با بالگرد راهی شهرستان مهاباد شد و پس از استقبال مردم و مسئولان این شهردر تالار وحدت مهاباد گفت: بتوجه به معیشت مردم مسئله اصلی و محوری دولت محسوب می‌شود و تاکید کرد، دولت برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه گفت: در مسئله اقتصادی هم همینطور هست، از مساعدت تک تک شما عزیزان و خانواده‌های ایرانی در همکاری و مشارکت از بابت حل مشکلات اقتصادی تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی ظرفیت بسیاری دارد افزود؛ ما باید ظرفیت‌های استان را فعال کنیم و خاطر نشان کرد، رفع بیکاری و ایحاد اشتغال از برنامه‌های محوری و اساسی دولت خواهد بود.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه بازارچه‌های مرزی و مرز یک فرصت است نه تهدید گفت: مرز فرصت برای تبادل اقتصادی و تجاری است و فعال کردن بازارچه‌های مرزی به ویژه در شهرستان مهاباد و استفاده از ظرفیت‌های مرزی از اولویت‌های دولت هستند.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ۵۰ درصد افزایش صادرات را از مرزهای استان داشته‌ایم که زمینه فعالیت بیشتر مرزی را می‌طلبد.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

مناطق آزاد محل ایجاد شغل باشد نه واردات
رئیس جمهور در پنجمین مقصد بیست و یکمین سفر استانی به آذربایجان غربی راهی شهرستان میاندوآب شد و با حضور در نماز جمعه در سخنانی توجه به مناطق آزاد را مورد اشاره قرار داد و گفت: مقرر شده تا در مناطق آزاد ۸ هزار شغل ایجاد شود، منطقه آزاد قرار بود محل ایجاد شغل باشد نه واردات.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت این است در سال تولید، اشتغالزایی و دانش بنیان مسیر اشتغالزایی در مناطق آزاد هموار شود، افزود: دولت دنبال این است که تصمیم‌سازی مبتنی بر عموم مردم باشد، عدالت خواسته عموم مردم است و تلاش دولت هم بر این است.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه در رابطه با مسائل مردم، دنبال توسعه یافتگی مبتنی بر آمایش سرزمینی و برای عموم مردم هستیم، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در سطح کشور داریم که باید بر همین توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها نسبت به اشتغالزایی و ایجاد شغل برای جوانان اقدام شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه دوستان انقلاب روز به روز امیدوارتر و دشمنان ناامید خواهند شد، گفت: امروز دولتمردان و همگان تلاش می‌کنند تا مشکلات هرچه سریع‌تر حل شود چراکه مردم نشان دادند که خدمتگزار را از غیر خدمتگزار تشخیص می‌دهند.

صبحت های رئیس جمهور در زمینه اشتغالزایی در مناطق مرزی در حالی مطرح شد که آذربایجان غربی بزرگترین منطقه آزاد تجاری کشور را دارد و نیز تنها منطقه مصوب ویژه اقتصادی آذربایجان غربی در سلماس واقع شده و نیز قرار است در ارومیه و ۷ شهرستان مرزی دیگر استان نیز مناطق ویژه اقتصادی ایجاد شود اما متاسفانه تمام این قرارها در حد وعده باقی مانده است.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

نارضایتی از تصمیمات خلق الساعه در گمرکات
رئیس جمهور اما پس از سه سفر شهرستانی در بیست و یکمین سفر استانی خود به آذربایجان غربی راهی ارومیه مرکز استان شد و دو دیدار ابتدا با فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان آذربایجان غربی سپس با نخبگان، علما، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی داشت.

رئیسی در دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با گلایه از تصمیمات خلق الساعه در گمرکات و ایجاد موانع برای تولید کننده ها و صادرکنندگان در این راستا گفت: دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند، نظام اداری باید کارآمد باشد و فعالان اقتصادی به سهولت مشکلات‌شان در این نظام رفع شود. تصمیمات خلق‌الساعه در گمرکات و همه بخش‌های تصمیم‌ساز مانعی برای تولیدکننده و صادرکنندگان است و دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه بخش خصوصی نقش و همکاری موثری در خنثی سازی تحریم‌ها داشته است، عمیقا اعتقاد داریم اگر بخش خصوصی به میدان نیاید کارها به سرانجام مطلوب نمی‌رسد، عنوان کرد: خنثی کردن تحریم‌ها به دست بخش خصوصی خوب پیش رفته است، اما می‌تواند بهتر از این نیز پیش برود. این روند باعث شده که سخنگوی کاخ سفید به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به درخواست تعدادی از فعالان اقتصادی برای سالم‌سازی و شفافیت در نظام اداری اظهار داشت: نظام اداری باید کارآمد باشد و فعالان اقتصادی به سهولت مشکلات‌شان در این نظام رفع شود. تصمیمات خلق‌الساعه در گمرکات و همه بخش‌های تصمیم‌ساز مانعی برای تولیدکننده و صادرکنندگان است. دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

آذربایجان غربی می تواند یک هاب بزرگ تجارت منطقه باشد
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مدیریت و تصمیم گیری برای پایانه‌های گمرکی باید به صورت واحد باشد، گفت: با رعایت استقلال تمامی دستگاه‌ها، در عین حال باید مدیریت واحدی در پایانه‌ها شکل گیرد که مسئولیت آن با استاندار باشد.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد پارک علم و فناوری در استان آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: این استان یک نقطه بی‌بدیل است که می‌تواند یک هاب برای تجارت منطقه باشد. آذربایجان غربی همچنین قطب گردشگری، معدن و کشاورزی است. کرونا به صنعت گردشگری در تمام دنیا آسیب زد منتها باید این آسیب‌ها جبران شود و یکی از اقدامات جبرانی برای صنعت گردشگری امهال بازپرداخت تسهیلات است تا این صنعت بتواند خودش را پیدا کند.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین با اشاره به خام فروشی معادن و بخش کشاورزی در آذربایجان غربی گفت: خام‌فروشی معادن به ضرر کشور است و باید به جای خام‌فروشی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و در کنار آن ایجاد اشتغال تلاش کرد.

این در حالی است که کشاورزی سنتی و خام فروشی در این بخش به همراه خام فروشی و نبود واحدهای فرآوری در بخش معادن نیز یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی استان و محرومیت آن به شمار می رود.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

دولت به دنبال استقراض از بانک مرکزی نیست/دولت در اصلاحات اقتصادی نیازمند مشارکت مردم است

رئیس جمهور بلافاصله به دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی رفت و در جمع آنها گفت: دولت به دنبال استقراض از بانک مرکزی نبوده و نیست و تمام اقدامات در حوزه عدم چاپ پول و نقدینگی و تلاش‌ها برای کاهش تورم است، همکاری مردم با دولت مثال زدنی است و در اکثر تصمیم‌ها مردم در کنار دولت هستند و این مشارکت‌ها برای اصلاحات در امور اقتصادی و پیشرفت کشور نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ راه همواری برای پیشرفت و توسعه و حل مشکلات وجود ندارد ولی با شعار «ما می توانیم» مسیرها هموار شد، اظهار کرد: آینده کشور بسیار روشن است و دولت به عنوان خدمتگذار تمام تلاش خود را برای حل مشکلات بکار می‌گیرد و تمام همت بر پایه اراده‌ها است.

رئیس جمهوری کشورمان با بیان اینکه صادرات آذربایجان غربی هم جزو دغدغه‌های اصلی است و امسال در این مدت افزایش چند برابری داریم، افزود: در خصوص معادن هم با توجه به وضعیت معدنی آذربایجان غربی باید جلوی خام فروشی گرفته شود و ارزش افزوده ایجاد کرد و شورای معادن باید فعال‌تر شود.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی مدیران ارشد استانی بهره گیری از توان نیروهای توانمند داخل استان باشد، گفت: در حوزه کشاورزی هم باید بر تولید کالاهای اساسی همت جدی تری انجام گیرد و اقدامات برای خودکفایی در دستور کار قرار گیرد.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

ساماندهی کولبری در شمالغرب کشور و تسهیل سرمایه گذاری در آذربایجان غربی
جمعه شب فرارسید و رئیس جمهور وزرا پس از بازدید و دیدارهای فشرده و پشت سرهم از مناطق مختلف آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی گردهم آمدند تا آنچه در این سفر و نیز نتایج ساعت ها کار کارشناسی در ماه های قبل را در قالب مصوبات بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی جمع بندی کنند.

توجه به کشاورزی به عنوان نقش آن در معیشت و اشتغال بیش از ۳۸ درصد مردم، صدها واحد تولیدی و صنعتی راکد، بررسی دقیق وضعیت دریاچه ارومیه و نیز وضعیت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد به همراه مشکل تنش آبی از مطالبات و انتظارات مردم آذربایجان غربی بود که در این بازدید و دیدارها تقریبا کمرنگ بود.

اما انتظار می رود در جلسه شورای اداری و نیز مصوبات این سفر این بخش های اقتصادی و کلیدی استان که می تواند آذربایجان غربی را از رتبه های آخر بسیاری از شاخص ها رهایی داده و راه نجاتی برای فرار از محرومیت و بن بست اقتصادی و ارتباطی باشد مطرح شود.

اما رئیس جمهور در جلسه شورای اداری نیز همانند بازدیدها و دیدارهای انجام شده تا جلسه شورای اداری بر لزوم تقویت مراودات مرزی، ساماندهی کولبری و تسهیل سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تاکید کرد، تا آنچه از این سفر برمی آیید توجه به تقویت زیرساخت های مرزی شاه کلید توجه دولت به آذربایجان غربی نشان داده شود.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

ساماندهی در کوله بری غرب کشور باید اجرا شود
رئیس جمهور در این نشست عنوان کرد: استفاده از بازارچه‌های مرزی اولویت دارد مرز تهدید نیست فرصت است استفاده کنید، ساماندهی کوله بری در غرب کشور را اجرا کنید و با ساز و کار مناسب اجازه فعالیت بدهید، ممنوعیت‌ها و آزادها را اعلام کنید مردم کار کنند و معیشتشان با کیفیت شود.

وی با بیان اینکه ما در بعضی حوزه‌ها مثل امنیت و نظامی خوب عمل کردیم اما در بعضی عقب ماندگی داریم که با راه رفتن معمولی جبران نمی‌شود یک حرکت جهادی و مخلصانه همراه با تدبیر وتعقل نیاز است کارهای جهشی نیاز داریم، گفت: کار جهادی و تحولی اقتضا می‌کند مدیران آرام نگیرند و دائم در تلاش باشند اگر یک نفر کار نکند همانند خط تولید همه تولید متوقف می‌شود یک هماهنگی و توازن لازم است.

وی با بیان اینکه اقتضا کار جهادی این است که همه هماهنگ و هم صدا و هم پا حرکت کنند گفت در این مقطع حق آزمون و خطا نداریم کارهایمان باید با تعقل و دوراندیشی باشد از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کردن اشکال ندارد اما با نسخه نوشتن کار نمی‌کنیم باید با شرایط خودمان هماهنگ باشد ما از تجربیات همه عالم استفاده می‌کنیم.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

گمرکات آذربایجان غربی ۲۴ ساعته شوند
حجت السلام رئیسی با تاکید بر موقعیت ممتاز استان و همسایگی با سه کشور گفت: ارتباطات مرزی را بیشتر کنید، کمیته‌های مشترک به خصوص با ترکیه باید تشکیل شود، مشوق‌های برای سرمایه گذاری نیازمندیم افزایش بهره وری و سرمایه گذاری هر دو نیاز است.

تقویت گمرکات و ۲۴ ساعته کردن روندامور گمرکی، اعمال مدیریت متمرکز، حذف دستورالعمل‌های خلق الساعه، ثبات در سیاست گذاری ها و امور اجرایی و بومی گزینی از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در این نشست بود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه وزارت کشور روند تبدیل ارومیه به کلانشهر شدن را بررسی کند و اگر مزایایی دارد استان بهره مند شود گفت: نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی در اولویت قرارگیرد و حتماً اصلاح شود نباید شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم.

بیست و یکمین «صبح جمعه» در آذربایجان غربی| از تقویت مبادلات مرزی تا جلوگیری از خام فروشی معادن

هدیه زمین به خانواده دارای ۴ قلو در آذربایجان غربی
سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی متختص به این جلسات، دیدار و بازدیدها نبود بلکه بیست و یکمین جمعه در آذربایجان غربی حاشیه های جذابی نیست داشت، اهدای زمین به دو خانواده چهارقلو، ممانعت از پرواز بالکرد برای شنیدن درددل زن میاندوآبی با رئیس جمهور از حاشیه های جذاب این سفر بود.

اولین هدیه رئیس جمهور به خانواده داری چهارقلو را وزیر بهداشت در جریان سفر به سلماس به مساحت ۱۷۷ مترمربع به این خانواده از طرف رئیس جمهور اهدا کرد.

همچنین انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در دیدار با پدر و مادر چهارقلوهای ارومیه سند یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر مربع با کاربری مسکونی را به این خانواده اهدا کرد تا آنها دیگر دغدغه تامین مسکن و اجاره خانه را نداشته باشند.

همچنین در حاشیه سفر رئیس جمهور به میاندوآب در حین خداحافظی حجت الاسلام رئیسی از مردم این شهر یک زن خود را به بالگرد رئیس جمهور رساند، حجت الاسلام رئیسی نیز مانع پرواز بالگرد شد تا دردل زن میاندوآبی را گوش کند.

دیدار با خانواده شهدا و نشست خبری پایان بخش بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی بود سفری که ۱۵۷ مصوبه برای استان در پی داشت اما قرار شد این مصوبات ظرف یک هفته آینده نهایی و به استان ابلاغ شود.

در جریان سفر رئیس جمهور حضور وزیر کشور و وزیراه از نقاط قوت این سفر بود در سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی وضعیت راه های آذربایجان غربی، طرح های کلیدی و نیمه تمام، مناطق و بازارچه های مرزی مورد بازدید قرار گرفت یکی از این طرح های مهم بزرگراه ارومیه - تبریز بود آذربایجان غربی با وجود اینکه شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می رود اما متاسفانه این استان بزرگراه ندارد در این بازدید وزیر راه با انتقاد جدی از بلاتکلیفی این طرح دستور داد هر چه سریعتر وضعیت این پروژه مشخص شود.

بازدید از بزرگراه ارومیه - سرو، کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان غربی از دیگر طرح های مهم مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی بود تا مردم این منطقه امیدوار باشند گره کور وضعیت راه های استان در دولت سیزدهم باز شود، خبرگزاری بازار در خصوص آخرین وضعیت این طرح ها طی گزارش هایی اطلاع رسانی خواهد کرد.

حالا مردم مرزی و محروم آذربایجان غربی در کنار ثروت های بیشمار خدادادی چشم به راه این ۱۵۷ مصوبه ای هستند تا شاید بتواند در پایان فعالت دولت سیزدهم رتبه اول آذربایجان غربی در شاخص فلاکت را چند پله ای جابجا کند.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha