۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کیسی فرش چیست و چگونه برطرف میشود؟

کیسی فرش چیست و چگونه برطرف میشود؟

یکی از مشکلاتی که بعد از شست وشوی فرش یا جمع کردن اشتباه فرش ایجاد می‌شود، کیسی فرش یا چین خوردگی است.

چگونه کیسی فرش را در خانه برطرف کنیم؟

یکی از مشکلاتی که بعد از شست وشوی فرش یا جمع کردن اشتباه فرش ایجاد می‌شود، کیسی فرش یا چین خوردگی است. در این مقاله به پرسش نحوه رفع چین خوردگی و کیسی فرش را چگونه رفع کنیم؟ ، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: گبه چیست و چه تفاوتی با دیگر قالی ها دارد؟

بیشتر بخوانید: قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه از درب کارخانه در تهران

بیشتر بخوانید: فرش کاشان طرح افشان مدل های ۱۴۰۱

به چه دلیل باید از ایجاد کیسی در فرش جلوگیری کنیم؟

ایجاد کیسی و چین خوردگی به مرور زمان باعث فرسایش در قسمت هایی از فرش که دارای چین خوردگی است می‌شود و در طول مدت زیاد باعث از بین رفتن پرزهای قالی و نخ نما شدن قالی می‌شود وعلاوه بر آن از زیبایی فرش می‌کاهد پس باید به دنبال رفع این مشکل باشید.

از دلایل بوجود آمدن کیسی در فرش

  • یکی از دلایل بوجود آمدن کیسی در فرش مربوط به کیفیت پایین مواد اولیه و استفاده از مواد نامرغوب در فرش است. پس در هنگام خرید، حتما فرشی با استاندارد و ضمانت معتبر را خریداری کنید.
  • دلیل دیگر پیدا شدن این مشکل پس از شست و شوی فرش ماشینی است. اگر بعد از شست و شو، فرش به صورت نامناسب لول و جمع شود و همچنین کیفیت فرش پایین باشد، فرش دچار کیسی می‌شود. حتما بعد از شست و شوی فرش، اجازه دهید فرش خشک بشه و آبی در فرش نباشد، بعد آن را رول و جمع کنید. پس حتما در نحوه ی شست وشوی فرش ماشینی دقت کافی را داشته باشید.

رفع کیسی فرش

بریا رفع کیسی فرش در مرحله اول، فرش را پهن کنید. با گذر یک روز تا چند هفته و بر اثر پاخوردن، ایراد کیسی فرش رفع می‌شود. اگر مشکل رفع نشد می‌توانید از روش‌های زیر برای رفع کیسی استفاده کنید.

  • استفاده از روش لول کردن فرش به صورت معکوس یا مخالف: در این روش فرش را برخلاف جهت لول میکنیم. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید.
  • استفاده از اجسام سنگین بر روی فرش: در این روش می‌توانید از وسایل سنگین مانند مبل و میز بر روی قسمت چینخوردگی فرش استفاده کنید و بگذارید مدتی در این حالت باقی بماند. همچنین می‌توانید بریا اثربخشی بیشتر فرش را خیس کرده و بکشید سپس جسم سنگین را بر روی آن قرار دهید.
  • استفاده ازچسب فرش یا ترمز فرش: در این روش محل چین خوردگی را به چسب روطرفه مخصوص متصل کنید که چین خوردگی از بین برود.
  • استفاده از پارچه ضخیم و اتو: در این روش پارچه یا حوله را بر روی کیسی فرش قرار دهید و اتو را بر روی پارچه قرار دهید و مراقب باشید که گرما به فرش آسیب وارد نکند.
  • استفاده از نور خورشید. در معرض نور آفتاب قراردادن باعث بهبود و رفع چین خوردگی می‌شود و در کنار آنت استفاده از رول معکوس به سرعت بخشیدن این فرآیند کمک می‌کند. در نظر داشته باشید نور زیاد آفتاب به الیاف فرش آسیب وارد نکند.
  • در آخر یکی از بهترین روش‌های موجود استفاده از بخار شو است. در این روش محل چین خوردگی را کامل جارو کرده و سپس با کشیدن بخارشو در جهت صحیح و برعکس کامل شست و شو می‌دهیم.

اگر از این روش‌های بیان شده در اینجا هنوز نتوانستید کیسی فرش خود را رفع کنید از یک خدمات قالیشویی تخصصی جهت حل مشکل خود استفاده کنید یا از طریق تماس با شرکت تولیدکننده فرش خود از آنها راهنمایی بگیرید.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha