۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷
برنامه هفتم توسعه با شناسایی چالش‌های کشور باید راهکارهای عملیاتی ارائه کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برنامه هفتم توسعه با شناسایی چالش‌های کشور باید راهکارهای عملیاتی ارائه کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت برنامه هفتم توسعه را به نحوی تدوین کند که با شناسایی چالش‌های کشور برای آنها راهکارهای عملیاتی ارائه کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تاکید براینکه تدوین برنامه هفتم توسعه از سوی دولت بسیار ضروری است، گفت: برنامه پنجساله هفتم توسعه باید یک برنامه عملیاتی باشد تا بتواند با شناسایی چالش‌های کشور در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، برای آنها راهکارهای عملیاتی ارائه کند.

وی تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه از سوی دولت باید به نحوی تدوین شود که مجلس و افکار عمومی بتوانند، بعد از گذشت ۵ سال آینده و پایان مهلت اجرای این برنامه، نحوه و میزان اجرای آن را بخوبی ارزیابی کرده تا بدانند، آیا دولت در زمینه دستیابی به اهداف نهایی برنامه موفق بوده است.

گودرزوند چگینی با اشاره به اهمیت برنامه پنجساله توسعه در تدوین و تصویب بودجه سنواتی کشور تاکید کرد: یکی از ضعف‌های بودجه‌ای کشور نداشتن یک برنامه پنج ساله خوب است و متاسفانه تطبیق خوبی با برنامه‌های بالادستی و توسعه‌ای ندارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: اگر برنامه‌های پنجساله توسعه یک برنامه عملیاتی با اهداف کمی مشخص باشد، می‌توان بودجه سنواتی را براساس آن صحیح ارزیابی کرد.

کد خبر: ۱۵۱٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha