۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
رغبت کشاورزان برای تولید گندم افزایش‌یافته است
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

رغبت کشاورزان برای تولید گندم افزایش‌یافته است

قوچان- فرماندار قوچان به بازار گفت: قیمت بالای خرید گندم سبب رغبت بالای کشاورز به تولید گندم شده است.

عباسعلی صفایی در گفت‌وگو با بازار پیرامون اعتراض مردم در خصوص افزایش قیمت نان‌های آزاد پز اظهار کرد: با حذف و قطع سهمیه آرد به آزاد پزان و از طرفی افزایش هزینه‌های کارگر، حامل‌های انرژی و اجاره مغازه‌ها لذا ما شاهد افزایش قیمت نان‌های صنعتی بودیم و این موضوع تنها به این شهرستان اختصاص ندارد.

صفایی راهکار مؤثر را حذف واسطه‌گری و دلالی برای برون‌رفت از وضعیت موجود برشمرد و گفت: سال گذشته که بحث صف‌های طولانی نان را داشتیم با توزیع آرد آزاد از صف‌های طولانی جلوگیری شد.

وی بابیان اینکه تفاوت قیمت نرخ آرد در کشور با آن‌سوی مرزها بسیار زیاد است ادامه داد: همین موضوع تاکنون یکی از دلایل و بسترهای قاچاق آرد و ایجاد مشکلات داخلی بوده است.

وی بیان کرد: به‌طور حتم واریز یارانه نان به کارت اقشار آسیب‌پذیر از قاچاق و مشکلات به وجود آمده در این زمینه جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص بحث قاچاق آرد نیز گفت : بازرس‌های ما در قالب گروه‌های متعدد با همکاری اداره بهداشت، صمت، اتحادیه، جهاد به‌صورت روزشمار و شبانه‌روز سهمیه‌های یارانه آرد را در نانوایی‌ها بررسی می‌کنند و در صورت تخلف نانوایی‌ها ابتدا کسر سهمیه و سپس در صورت ادامه تخلف اقدام به مهروموم نانوایی خواهند کرد.

وی با اطمینان خاطر دادن به مردم برای تأمین و توزیع آرد اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا هیچ کمبود و یا مشکلی در این شهرستان وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha