۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
حضور پیمانکاران غیربومی نتیجه سفارش و رابطه ها است
عضو انجمن انبوه سازان گلستان:

حضور پیمانکاران غیربومی نتیجه سفارش و رابطه ها است

گرگان- فدوی، عضو انجمن انبوه سازان گلستان با تأکید بر توان بالای پیمانکاران عمرانی استان در اجرای پروژه ها عمرانی، گفت: برخی روابط بالادستی زمینه حضور پیمانکاران غیربومی را فراهم می کند.

مهران فدوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توان فنی و تجربه مهندسان و پیمانکاران گلستانی برای اجرای پروژه ها در سطح بالایی قرار دارد و با برخی از شرکت های گرید نخست کشور، هم تراز است.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: در پروژه های پیمانکاری معمولا اعتبارات به صورت ملی به خزانه استان تخصیص می یابد و بهتر است که این فرصت برای توانمندسازی شرکت های داخل استان صرف شود.

وی ادامه داد: اگر اعتبارات منظور شده توسط پیمانکاران داخل استان جذب و صرف پروژه ها شود، یقیناً نیروی کار بومی وارد چرخه های اقتصادی می شود و به اشتغال زایی در گلستان کمک بسزایی می کند.

فدوی افزود: روند حضور شرکت های پیمانکاری غیربومی در پروژه های استانی پیچیدگی های زیادی دارد و البته برخی با استفاده از رابطه در نهادهای بالادستی دستگاه های اجرایی ورود می کنند.

به گزارش بازار، آمار نسبتاً بالای حضور شرکت های پیمانکاری و استفاده آنها از منابع و امکانات استان در حالی رو به افزایش است که معمولاً این شرکت ها رغبتی برای استخدام و بکارگیری بومیان نداشته و این موضوع گلایه بسیاری از فعالان حوزه های پیمانکاری به ویژه در پروژه های عمرانی را به همراه داشته است.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha