۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
لزوم به کارگیری پیمانکاران بومی برای اجرای پروژه های ملی در گلستان| با ۵ وزیر مکاتبه شد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

لزوم به کارگیری پیمانکاران بومی برای اجرای پروژه های ملی در گلستان| با ۵ وزیر مکاتبه شد

گرگان- بهرامعلی نژاد، دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری در گلستان لازم است، پیمانکاران از پروژه های ملی که مناقصه آن در وزارتخانه برگزار می شود، برخوردار شوند.

علی بهرامعلی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در چند سال اخیر حمایت‌های مسئولان و مدیران ارشد استان مخصوصاً در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در زمینه حمایت از پیمانکاران بومی افزایش یافته و در شورای فنی استان هم برای شرکت های پیمانکاری بومی ۲۰ امتیاز در ارزیابی کیفی مناقصات اختصاص داده اند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان افزود: این اقدام گام خوبی بود که در شورای فنی مصوب و ابلاغ شد و اکثر دستگاه‌ها آن را در مناقصات خود اعمال می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری در استان لازم است، پیمانکاران استان از سهم اعتبارات پروژه هایی ملی که مناقصات آن در وزارتخانه ها برگزار می شود هم برخوردار شوند زیرا این شرکت ها در چند سال اخیر توانمند شده و می توانند از عهده اجرای پروژه های مهم و بزرگ استان برآیند.

بهرامعلی نژاد اضافه کرد: در سال‌های اخیر هرجا شرکت های بومی در پروژه‌های بزرگ مانند ساختمان های بااهمیت بالا، پل ها، زیرگذر و روگذر، زهکشی و غیره ورود کردند، توانستند آن را به نحو احسنت اجرا کنند و باعث سربلندی مجموعه فنی استان شوند.

وی ادامه داد: استاندار گلستان هم بر استفاده از ظرفیت‌های بومی تاکید داشته و اخیراً تاکیدات و مکاتبه ای با وزرای نیرو، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و بهداشت در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت های پیمانکاری بومی استان در پروژه‌هایی که مناقصه آن در سطح وزارتخانه برگزار می‌شود، داشته اند و ما هم از طریق نمایندگان آن را پیگیری می‌کنیم تا اجرایی شود و پیمانکاران ما از این ظرفیت ملی بهره‌مند شوند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان گفت: اجرایی شدن این امر، با توجه به اعتبارات بسیار زیاد ملی، گام مهمی در زمینه رشد و شکوفایی و افزایش درآمد سرانه استان است و باید نماینده ولی فقیه در استان و همه مسئولان و مدیران ارشد استان در سفر وزرا به استان یا با مکاتبه با آنها این خواسته را مطرح و اجرایی کنند.

بهرامعلی نژاد توضیح داد: مناقصات در سامانه «ستاد» بارگذاری شده و همه می توانند در آن شرکت کنند اما می‌توان با امتیازی که به شرکت های بومی در ارزیابی کیفی و فنی داده می شود، از آن ها حمایت کرد.

وی بیان کرد: می توان سرمایه ای که برای اجرای پروژه های عمرانی است در استان خودمان هزینه شده و حداقل مبلغ ارزش افزوده (٩درصد) که رقم بسیار بالایی است در استان باقی می ماند و باعث سرعت در رشد و توسعه و اقتصادی استان می شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha