۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
نقاط حادثه خیز جاده‌های یزد پایش می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نقاط حادثه خیز جاده‌های یزد پایش می‌شود

یزد- رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد از پایش نقاط حادثه خیز استان برای افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش بروز حوادث و تصادفات خبر داد.

محمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال گذشته ۲۵۱ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده که ۱۱ مورد آن مربوط به استان یزد بوده و ۱۰ نقطه آن در همان سال گذشته رفع شده است.

وی ادامه داد: امسال رفع یک نقطه حادثه خیز و اصلاح هندسی باند دوم یکی از محورهای استان در حال انجام است و نقطه حادثه خیز خاصی در استان که معطل مانده باشد، نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد اظهار داشت: امسال با توجه به سیاست های وزارتخانه پایش جدید جاده های استان برای شناسایی نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: با این اقدام در صورتی که نقطه حادثه خیز جدیدی در جاده های استان شناسایی شود، با برنامه ریزی نسبت به رفع نقاط جدید اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد درباره وضعیت تصادفات در جاده های استان گفت: از نظر شاخص تعداد فوتی یزد در چهار سال گذشته جزو ۸ استان دارای کمترین نرخ فوتی بوده و رتبه دوم کشور را داشته است.

رستگاری افزود: این دستاورد با همکاری همه دستگاه ها رقم خورده اما در نوروز امسال که در همه جاده‌های کشور با توجه به افزایش سفرها، افزایش تصادفات و تلفات جاده ها راشاهد بودیم، تردد در جاده های استان یزد نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و این امر افزایش آمار تلفات استان را نیز به دنبال داشت با این وجود همچنان در بین هشت استان دارای کمترین نرخ تلفات قرار داریم.

رستگاری تاکید کرد: با اقداماتی که برای افزایش ایمنی جاده ها صورت گرفته و تلاش هایی که برای ارتقای فرهنگ ترافیک انجام شده است، شاهد عملکرد نسبتا خوبی در استان در حوزه ایمنی حمل و نقل هستیم.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha