۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
 برنامه هفتم توسعه باید عدالت‌محور باشد
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

برنامه هفتم توسعه باید عدالت‌محور باشد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برخی نقاط کشور از قافله توسعه بازمانده‌اند و به برخی استان‌ها توجه نشده و سمت‌وسوی برنامه هفتم توسعه باید بر اساس عدالت باشد.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برنامه ششم توسعه سپری شده و احکامی داشت و تداوم کار شوراها در گرو ادامه یافتن احکام است.

وی لزوم تمدید احکام را متذکر شد و افزود: این‌ها باید تداوم یابد تا برنامه هفتم به مجلس ارائه شود.

خدابخشی با بیان این که فرصت ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس نبود و دولت درخواست تمدید برنامه را داشت، گفت: این تمدید اجباراً باید صورت گیرد و تا جایی که اطلاع داریم دولت یکی از مؤسسات وابسته به ریاست‌جمهوری را برای تدوین برنامه هفتم مأمور کرده است.

وی با اعلام این که ایده‌های برنامه هفتم از ماه‌ها قبل بررسی شده و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته، گفت: از کمیسیون‌های مجلس نیز دعوت به عمل آمد و احسان خاندوزی که نائب رئیس وقت کمیسیون بود در جلسات شرکت می‌کرد و روی ایده‌های برنامه هفتم اظهارنظر می‌کردیم.

خدابخشی ادامه داد: بحث‌هایی مطرح بود و انتقاداتی در این زمینه مطرح بود و یکی از انتقادات درست مبنی بر سیاست‌های کلی بود. ما اجبار داریم که به سیاست‌های کلی توجه کنیم و برای اجرا باید به‌حکم قانونی تبدیل شود. یعنی هر بند و موضوع باید حکم و قانونی در برنامه هفتم توسعه داشته باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: فلسفه شکل‌گیری نظام عدالت است و اصل ۴۸ قانون اساسی نیز تصریح دارد که رشد در هر منطقه از کشور باید فراهم شود ولی در برنامه‌ها شاهد رشد نامتوازن در کشور هستیم. در برخی جاها از قافله توسعه بازمانده‌اند و به برخی استان‌ها توجه نشده و سمت‌وسوی برنامه هفتم توسعه باید بر اساس عدالت باشد.

وی افزود: اگرچه برنامه توسعه مطابق قانون باید بر اساس اقتصاد، اجتماع و فرهنگ باشد اما باید چند اولویت مشخص نیز داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha