۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
رسپکت با ۱۵۰ اسب بخار به بازار می آید | محصول جدید گروه بهمن رقبا را کنار می زند؟
در نمایشگاه خودرو رونمایی شد

رسپکت با ۱۵۰ اسب بخار به بازار می آید | محصول جدید گروه بهمن رقبا را کنار می زند؟

گروه بهمن در چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران از سدان رسپکت به عنوان محصول جدید خود با ۱۵۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد، این خودرو به زودی راهی بازار می شود و رقبا را به چالش خواهد کشید.

بازار؛ گروه خودرو: چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به میزبانی نمایشگاه بین المللی تهران از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و از مهمترین وقایع ابتدایی این رویداد می توان به رونمایی هفت محصول جدید شرکت های خودروسازی حاضر در این نمایشگاه اشاره کرد. شاید مهم ترین رونمایی در این نمایشگاه متعلق به گروه بهمن با محصول جدید خود یعنی سدان رسپکت باشد.

این سدان با ورود به بازار می تواند تنوع مناسبی را ایجاد کند و رقبا را به چالش جدی بکشد. البته حدود چند ماهی است که زمزمه رونمایی رسپکت در بازار کشور شنیده می شد تا اینکه سرانجام روز گذشته گروه بهمن از این محصول رونمایی کرد. البته این خودرو تنها محصول گروه بهمن نیست که روز گذشته رونمایی شد و این شرکت خودروسازی توانست از کراس اوور دیگر یعنی دیگنیتی پرستیژ نیز رونمایی کند؛ در ادامه بررسی این خودرو خواهیم پرداخت:

رسپکت با ۱۵۰ اسب بخار به بازار می آید | محصول جدید گروه بهمن رقبا را کنار می زند؟

رسپکت با برخورداری از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ارتقا یافته مجهز به توربو شارژر می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند؛ پیشرانه ای که از سوی شرکت AVL اتریش ارتقا و کالیبره شده است

رسپکت ۱۵۰ اسب بخاری
پیش از بررسی، در خصوص ظاهر این خودرو باید گفت رسپکت در گروه سدان های موجود در بازار می تواند به عنوان یکی از قدرتمند ترین خودروها حاضر شود. این سدان دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ارتقا یافته مجهز به توربو شارژر است، این پیشرانه توسط شرکت AVL اتریش ارتقا و کالیبره شده است و می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. علاوه بر این رسپکت مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک است که قدرت تولید شده زیادی را به چرخ های جلو منتقل می کند.

همچنین بر اساس بررسی دقیق اجزا و کیفیت پیشرانه از سوی خبرنگار بازار می توان به جرات گفت گروه بهمن دقیق ترین فرآیند مونتاژ قطعات و تولید خودرو را در کشور برای محصولات خود اختیار دارد. نکته جالب این است که برخلاف سایر شرکت های خودرویی که به دنبال عرضه محصولات کراس اوور به بازار هستند، گروه بهمن با هدف تنوع بخشی به سبد محصولات و رفع نیاز مشتریان، رسپکت را برای عرضه به بازار انتخاب کرده است.

رسپکت با ۱۵۰ اسب بخار به بازار می آید | محصول جدید گروه بهمن رقبا را کنار می زند؟

در نگاه اول می توان دریافت که سدان رسپکت مانند سایر خودروهای امروزی دارای جلو پنجره بزرگ، چراغ های افقی کشیده و خطوط عضلانی شخصیت است که جذابیت آن را دوچندان کرده است

طراحی جدید و پخته
در نگاه اول می توان دریافت که سدان رسپکت مانند سایر خودروهای امروزی دارای جلو پنجره بزرگ، چراغ های افقی کشیده و خطوط عضلانی شخصیت است. همچنین در نما جلو خودرو، رسپکت تداعی کننده محصولات کره ای استکه شیوه طراحی چراغ ها و گرافیک آن بیشترین انطباق را با جلو پنجره و کاپوت دارد. همچنین در نمای جانبی، سدانی با ارتقاع قابل از سطح زمین را شاهد هستیم که خط شخصیت از ابتدا تا انتها خودرو، ویژگی اسپرت بودن را در این محصول افزایش داده است. البته در نمای عقب خودرو طراحی و تعبیه چراغ ها حس محصولات کره ای و فرانسوی را به مشتری القا می کند و چراغ های کشیده بزرگ در عقب خودرو ظاهر محصول را شکیل تر کرده است.

نمای داخلی این خودرو سدان سایز متوسط بیشتر از این که حس خودرو چینی را القا کند، طراحی محصولات ژاپنی و البته کمی نزدیک به ظاهر دیگنیتی را دارد. فرمان دی کات، کلیدهای پیانویی و مانیتور ۸ اینچی بزرگ در قسمت فوقانی داشبورد مرکزی در کنار پشت پنل دیجیتال، حس خودرو لوکس را برای بازدیدکنندگان و مشتریان آتی این شرکت ایجاد می کند. سانرو این خودرو نیز برخلاف سایر خودروهای چینی، اس کیفیت طراحی و ساخت مناسبی برخوردار است. در کنار تمام این ویژگی ها، بعد از قرارگیری راننده پشت فرمان و دسترسی به اجزا کابین می توان دریافت این خودرو بهترین شیوه ارگونومی را دارد.

رسپکت با ۱۵۰ اسب بخار به بازار می آید | محصول جدید گروه بهمن رقبا را کنار می زند؟

از ویژگی های قابل توجه این خودرو می توان به برخورداری از دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، سانروف برقی، ترمز پارک برقی، تودوزی چرم، شش کیسه هوا و نورپردازی داخل کابین اشاره کرد

آپشن ها و رقابت
این خودرو دارای دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، سانروف برقی، ترمز پارک برقی، تودوزی چرم، شش کیسه هوا و نورپردازی داخل کابین است. البته این سیستم ها جزئی از مهم ترین آپشن های نصب شده در این خودرو به شمار می روند که رقبای رسپکت تقریبا برخی از آپشن های مذکور به ویژه دوربین ۳۶۰ درجه را ندارند.

بنابراین درصورتی که به طراحی، قوای فنی و آپشن های این خودرو نگاه کلی کنیم، می توان به جرات گفت رپسکت رقیب جدید و اصلی تارا، شاهین، دنا، آریزو ۵ و غیره در بازار خودرو ایران خواهد شد. بنابراین اگر گروه بهمن قیمت گذاری منطقی برای این خودرو انجام دهد، می توان انتظار داشت که به سرعت جایگاه مناسبی برای رسپکت در بازار داخل کشور ایجاد شود و شاید این خودرو انتخاب نخست مشتریان زیادی در بازار خودرو شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha