۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
رعایت استانداردهای کشت توتون ضرورت صادرات است
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

رعایت استانداردهای کشت توتون ضرورت صادرات است

گرگان- یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: برای گسترش صادرات توتون باید استانداردهای لازم کشت این محصول رعایت شود.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توتون یکی از محصولاتی است که در سال های گذشته رونقی را برای کشاورزی منطقه ایجاد کرد و کشت آن برای کشاورز درآمدزا بوده است.

وی ادامه داد: سال جاری در هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان توتون کشت شده است که انتظار داریم میانگین سه الی پنج هزار تن برداشت داشته باشیم.

یوسفی افزود: کشت توتون سختی های بسیاری را به همراه دارد و برای همین نیاز است تا دولت حمایت های لازم را از کشاورز در این زمینه داشته باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به از بین رفتن اراضی توتون در سال گذشته به دلیل آفت و خشکسالی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های که جهاد کشاورزی سال های گذشته توجه ویژه ای به آن نکرده است بحث بذر و واردات سموم برای مبارزه با آفت بود که بخشی از این بی توجه ها به شرایط تحریم مرتبط است.

وی افزود: در اثر همین بی توجهی و کمبود کیفیت آفت کش ها سال گذشته محصولاتی مانند سویا و توتون تولید مناسبی نداشتند و کشاورزان دچار خسارت شدند.

یوسفی ادامه داد: کشت توتون در گلستان اگر رونق بگیرد با توجه به استقبالی که در کشورهای همسایه وجود دارد می توانیم صادرات این محصول را گسترش دهیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان خاطرنشان کرد: برای گسترش صادرات قبل از هر چیزی باید استانداردهای کشت رعایت شود تا بتوانیم در دیگر کشورها بازار فروش این محصول را داشته باشیم.

وی انحصار فروش محصولات کشاورزی را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: نگاه ما در حوزه کشاورزی باید عوض شود و بازار انحصاری برای کشت محصولات، رقابت برای خرید و فروش از بین می رود.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha