۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
فعالیت پیمانکاران بومی زمینه ساز اشتغال و رونق اقتصادی گلستان می شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

فعالیت پیمانکاران بومی زمینه ساز اشتغال و رونق اقتصادی گلستان می شود

گرگان- ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر بهره گیری از توان شرکت های بومی در اجرای پروژه های عمرانی و اقتصادی استان گفت: بومی گرایی در استفاده از پیمانکاران اقتصاد گلستان را شکوفا می کند.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تاکید مجمع نمایندگان گلستان و استاندار استان در واگذاری پروژه های اقتصادی و عمرانی به پیمانکاران بومی و جوانان و فعالان منطقه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: البته در برخی پروژه ها ضرورت دارد تا پیمانکاران دارای رتبه و گرید یک باشند که در این مورد خاص محدودیت هایی در استان داریم که قابل پذیرش است.

وی ادامه داد: از نظر شرایط و آیین نامه های قانونی امکان وضع محدودیت برای حضور و مشارکت پیمانکاران غیربومی مهیا نیست و هر شرکتی از نقاط مختلف کشور می تواند در مزایده ها حضور داشته باشد.

ایری افزود: مدیران دستگاه های اجرایی می توانند در چارچوب قانون و با ویژه بینی شرایط مناسب و مطلوبی را برای پیمانکاران بومی آماده کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن پروژه های طرح جهش ملی مسکن، گفت: پیمانکاران بومی می توانند با ارتقای توان فنی و تجهیزات سخت افزاری خود زمینه مشارکت در بسیاری از پروژه های صنعت ساختمان را مهیا کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به علت شرایط خاص مزایده ها و نحوه پرداخت از سوی دستگاه های اجرایی که معمولاً به صورت اوراق قرضه است، رغبت زیادی از سوی پیمانکاران برای حضور در مزایده ها وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵۰٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha