۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
منوی رستوران ها دستکاری شد| افزایش چندبرابری نرخ غذا در مازندران

منوی رستوران ها دستکاری شد| افزایش چندبرابری نرخ غذا در مازندران

ساری- همزمان با آزادسازی قیمت ها، منوی رستوران ها دستکاری شد و نرخ غذا در مازندران گران تر شد.

به گزارش خبرنگار بازار، آزادشدن قیمت چهار گروه کالایی از جمله روغن؛ مرغ و تخم مرغ و لبنیات خیلی زود اثرش را را روی منوی رستوران ها گذاشت و صاحبان این مراکز برای جبران ضرر منوها را دستکاری کردند.

از چند روز گذشته قیمت سر دست گوسفندی (غذای مخصول سرآشپز) دو نفر ۴۲۰ هزار تومان، سه نفر ۶۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۷۶۰ هزار و پنح نفره ۹۳۰ هزار تومان شده است این درحالی که تا هفته قبل این نرخ به ترتیب، ۳۶۰، ۴۵۰، ۵۵۰ وم ۸۵۰ هزار تومان بده است.

قیمت روز گردن با آلو مخصوص ۲۴۰ هزاز تومان،ماهی شکم پر ۱۹۰ هزار تمان، غاز شکم پر ۸۰۰ هزار تومان و جوحه شکم پر و اردک شکم پر ۳۰۰ هزار تومان است و در گذشته نرخ این غذاها شامل اردک جوجه شکم پر ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

نرخ قبلی زرشک پلو با گوشت ۱۶۰ هزار تومان، کشمش پلو با گوشت ۱۶۰ هزار تومان، زرشک پلو با مرغ و کشمش پلو با مرغ۸۷ هزار تومان که اکنون به ترتیب به ۱۹۰ و ۱۲۵ هزار تومان رسیده است.خورشت اسفناج که قبلا با نرخ ۱۶۰ هزار تومان در رستوران ها عرضه می شد اینک به ۱۹۰ هزار تومان رسید و نرخ شیشلیک از از ۱۹۵ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان، کباب برگ از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، بناب از ۱۱۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان و کوبیده مخصوص از ۹۵ هزار تومان به ۱۲۵ هزار تومان رسیده است.

جوجه کباب مخصوص که قبلا ۹۵ هزار تومان قیمت داشت اینک با نرخ ۱۲۵ هزار تومانی عرضه می شود.

امیر محمدی فعال در صنف پذیرایی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار افزایش قیمت مواد اولیه را دلیل بالارفتن قیمت غذاها در منوی رستوران ها بیان کرد و گفت: علاوه براین هزینه های سرسام آور آب، برق و گاز نیز مشکلات و هزینه های واحدهای پذیرایی را دوچندان کرده است.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha