۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کمیته اقتصاد دانش‌بنیان در اتاق بجنورد تشکیل می‌شود
رئیس اتاق بجنورد:

کمیته اقتصاد دانش‌بنیان در اتاق بجنورد تشکیل می‌شود

رئیس اتاق بجنورد نبود تشکل و تعاونی برای شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از مشکلات آنها دانست و گفت: اتاق بجنورد برای حل این مسئله در استان خراسان شمالی پای‌کار آمده و کمیته اقتصاد دانش‌بنیان را تشکیل می‌د

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بجنورد گفت: کمیته اقتصاد دانش‌بنیان با هدف پویایی و برطرف کردن مطالبات کارآفرینان به‌زودی در محل اتاق بجنورد تشکیل می‌شود.

سعید پور آبادی در نود و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی افزود: نبود تشکل و تعاونی برای شرکت‌های دانش‌بنیان عیب بزرگی محسوب می‌شد که اتاق بازرگانی در این راستا گام برداشت و با تشکیل کمیته، ازاین‌پس شرکت‌ها از مزایای تعاونی‌ها و تشکل‌ها استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تنها ۲۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری هستند و در این زمینه تمامی دستگاه‌های اجرایی مسئول هستند و باید ورود پیدا کنند.

رئیس اتاق بجنورد گفت: کمیته اقتصاد دانش‌بنیان استان در اتاق بازرگانی در حوزه‌های بانوان کارآفرین و بازرگان و جوانان تشکیل شد تا مسائل تشکلی این کارآفرینان را مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این کمیته بخش‌های دولتی و خصوصی به‌صورت منظم و با رویکرد تسهیل گری و شتاب بخشی به رشد کسب‌وکارهای دانش‌محور و موضوعات تخصصی مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

پورآبادی بر ضرورت افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تأکید کرد و افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان وظیفه ما حرکت در این مسیر است.

وی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را جزء اولویت‌های کاری کانون‌های اقتصادی در استان برشمرد و افزود: باید در این خصوص تلاش کرد تا ظرفیت این شرکت‌ها به دو برابر افزایش پیدا کنند.

رئیس اتاق بجنورد در ادامه بر الزام مشارکت اجتماعی صنایع بزرگ استانی برای توسعه استان تأکید کرد و اظهار کرد: بایستی در این خصوص خدمات و کمک‌های این صنایع برای مردم استان باشد.

وی افزود: در این خصوص مقرر شد کمیته‌ای ویژه به انجام طرح مسئولیت‌های اجتماعی در محل اتاق بجنورد تشکیل شود که هم‌اکنون این مهم انجام شده است.

توسعه اقتصادی با تشکیل تعاونی‌های شرکت دانش‌بنیان میسر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه توسعه اقتصادی با تشکیل تعاونی‌های شرکت دانش‌بنیان میسر می‌شود، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان می‌توانند با تشکیل تعاونی قدم‌های مؤثری را در راه توسعه اقتصادی بردارند.

محمود قنبری با بیان اینکه ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید توسط تعاونی‌ها اداره شود، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با تشکیل تعاونی‌ها و سپس اتحادیه می‌توانند مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی را هموار کنند.

وی تصریح کرد: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بخش خصوصی مکلف به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان هستند زیرا با این حمایت علاوه بر ایجاد و تولید ثروت، مردم نیز منتفع می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha