۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
دستگاه دیپلماسی از ظرفیت اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین غافل نشود
نماینده مردم سلماس در مجلس:

دستگاه دیپلماسی از ظرفیت اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین غافل نشود

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کشورهای آمریکای لاتین می توانند بازار خوبی برای کالاهای تولید ایران باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده در خصوص اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه با کشورهای آمریکای لاتین، گفت: کشورهای منطقه یاد شده سیاست استکبارستیزی و استقلال طلبانه ای دارند و این مهم با سیاست های کشورمان همخوانی دارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر زیاده خواهی های ایالات متحده مولفه ای است که در سیاست ایران و کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد، اظهار کرد: در واقع این مهم پیوند دهنده خوبی میان کشورمان با این کشورهای این مطنقه است که می تواند منجر به توسعه همکاری در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره شود.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد برخی از کشورهای آمریکای لاتین دارای شاخص های خوب اقتصادی بوده و دارای پیشرفت های مناسبی هستند که این امر می تواند به شکوفایی اقتصادی کشورمان نیز کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکای لاتین می تواند بازار خوبی برای کالاهای تولید ایران باشند، افزود: بر این اساس دستگاه دیپلماسی کشورمان باید تلاش کند تا ظرفیت های کشورهای آمریکای لاتین را برای صادرکنندگان و تجار ایرانی به عنوان بخش خصوصی مشخص کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با توجه به فعال شدن دستگاه دیپلماسی کشورمان در دولت سیزدهم در راستای تقویت روابط با کشورهای مختلف، شاهد تقویت همکاری‌های دوجانبه با کشورهای آمریکای لاتین باشیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha