۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
ضرورت حمایت از فعالان مسکن در بافت فرسوده| گرگان نیازمند «بلندمرتبه سازی» است
عضو انجمن انبوه سازان گلستان مطرح کرد؛

ضرورت حمایت از فعالان مسکن در بافت فرسوده| گرگان نیازمند «بلندمرتبه سازی» است

گرگان- فرزادیان، عضو انجمن انبوه سازان گلستان بر ضرورت حمایت از فعالان مسکن در بافت های فرسوده تأکید کرد و گفت: گرگان نیازمند «بلندمرتبه سازی» است.

علیرضا فرزادیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در طرح جهش تولید مسکن به جای اینکه ساخت واحدهای مسکونی در شهر یا شهرک های جدید مورد توجه قرار گیرد باید به ساخت مسکن در داخل شهر و بافت فرسوده حرکت کرد.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان افزود: در سال‌های گذشته توجه به بافت های فرسوده در دستور کار قرار گرفته اما در طرح جهش تولید، به ساخت حدود یک میلیون واحد در سال تأکید شده است که هم اکنون در زمینه تهیه زمین دچار مشکل هستند و حدود یک سال است که در این زمینه برنامه ریزی می کنند.

وی ضمن تاکید بر ورود طرح جهش تولید مسکن در مناطق فرسوده شهری، بیان کرد: باید برای کسانی که در داخل بافت شهر فعالیت می کنند طرح های حمایتی ویژه در نظر گرفت.

فرزادیان اضافه کرد: از سال ۱۳۵۵ مطالعه ای در خصوص ساخت و ساز در استان‌های شمالی مطرح شد تا زمینه حفظ آب و خاک منطقه را سبب شود و در آن بیان شد باید بلندمرتبه سازی را در دستور کار قرار داد.

عضو انجمن پیمانکاران گلستان با اشاره به این که بافت شهر نباید در استان‌های شمالی افزایش یابد، گفت: اگر می‌خواهیم در این استان‌ها آب منطقه از بین نرود باید به ساخت طبقات بیشتر اقدام کرده و به حریم شهرها اضافه نکنیم و تغییر کاربری ندهیم.

وی افزود: در حال حاضر در تهران چهار طبقه ها را تخریب کرده و چندین طبقه می سازند اما ما هم اکنون در برخی از کوچه های گرگان مجوز چهار طبقه می دهیم.

فرزادیان بیان کرد: در صورت بلندمرتبه سازی، کیفیت و ساخت و ساز و توان سازنده برای بالابردن نمای ساختمان افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha