۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
۱۴  رونمایی در نمایشگاه خودرویی تهران| کارنامه وزیر صمت در شهرآفتاب؛ فعلا بدون افتخار
بازار گزارش می دهد

۱۴ رونمایی در نمایشگاه خودرویی تهران| کارنامه وزیر صمت در شهرآفتاب؛ فعلا بدون افتخار

۲۵ شرکت خودرویی برای رونمایی از ۱۴ محصول جدید در نمایشگاه شهر آفتاب حضور خواهند یافت، نمایشگاهی که چشم انتظار ورود وزیر صمت برای پاسخگویی به کارنامه چند ماهه خود خواهد بود.

بازار؛ گروه خودرو: نمایشگاه خودرو تهران مهم ترین نمایشگاه صنعت خودرو در کشور از ۲۷ تا ۳۰ ماه جاری در شهرآفتاب برگزار می شود. این رویداد چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران است که پس از سه سال برگزار می شود. آنطور که شنیده شده در این نمایشگاه ۲۵ خودروساز با ۱۴ رونمایی در این رویداد مهم صنعت خودرو حاضر خواهند شد. برگزاری نمایشگاه خودرویی یعنی عرضه دستاوردهای جدید یا رونمایی از محصولات آتی، اما سنوات گذشته نشان داد که نمایشگاه خودرویی در تهران تبدیل به نمایش محصولات تکراری تبدیل شده است. در شرایط فعلی که دو خودروساز بزرگ محصولات جدیدی نداشته و زیان انباشت آن ها هر روز در حال افزایش است. مشخص نیست که گروه صنعتی ایران خودرو با چه هدف و رویکردی وارد نمایشگاه خودرویی خواهند شد. در ادامه به بررسی حاضرین نمایشگاه خودرویی تهران خواهیم پرداخت:

گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، ایساکو، مکث موتور، آمیکو، گروه بهمن، آرین پارس موتور، شایان دیزل و غیره در نمایشگاه حضور دارند

کدام خودروسازان در نمایشگاه هستند؟
براساس آنچه که تاکنون قطعی شده است، شرکت های خودرویی مانند؛ گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، ایساکو، مکث موتور، آمیکو، گروه بهمن، آرین پارس موتور، شایان دیزل و غیره در نمایشگاه حضور دارند. جمع حاضرین در نمایشگاه ۲۵ خودروساز بوده که مدعی رونمایی ۱۴ محصول جدید به بازار هستند. بازار خودرو ایران بیش از گذشته نیاز به محصول جدید و البته با قیمت اقتصادی دارد، باید دید که در میان ۱۴ محصول رونمایی کدام یک می تواند بیشتر سهم بازار را براساس دو پارامتر مهم کسب کند. در روزهای اخیر خبر رونمایی از یک پیکاب جدید توسط گروه بهمن با طراحی و قوای فنی قدرتمند، می تواند داغ ترین خبر و البته ایجاد رقابت مهم در بازار داخل باشد.

آمیکو، گروه صنعتی ایران خودرو و غیره با چه محصول جدیدی در نمایشگاه خواهند بود؟ آیا آبی پوشان با محصول جدید هایما به شهر آفتاب می آیند یا با محصول تکراری؟ از سوی باید دید که این نمایشگاه سبب اعمال نظر مشتریان در خودروهای تولیدی خواهد شد؟

14 رونمایی در نمایشگاه خودرویی تهران|کارنامه بی افتخار وزیر صمت در شهرآفتاب چیست؟

گروه خودروسازی سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور، خودروسازان بم، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور در نمایشگاه نیستند

کدام خودروسازان در نمایشگاه نیستند؟
ظاهرا چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران غایبین بزرگی دارد که از آن ها می توان به؛ گروه خودروسازی سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور، خودروسازان بم، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور اشاره کرد. اگرچه گروه خودروسازی سایپا دو محصول اطلس و آریا را می توانست در نمایشگاه به رونمایی در آورد. ظاهرا با توجه به تغییر برنامه تولید این خودروسازی، احتمال حضور این خودروساز در نمایشگاه منتفی است. کرمان خودرو نیز به دلیل نداشتن محصول جدید حاضر به ورود در نمایشگاه نشده است، شرکت مدیران خودرو نیز به دلیل رونمایی محصولات آتی خود در پیست آزادی، ظاهرا رغبت به حضور در نمایشگاه را نداشته است.

14 رونمایی در نمایشگاه خودرویی تهران|کارنامه بی افتخار وزیر صمت در شهرآفتاب چیست؟

حواشی نمایشگاه
در این نمایشگاه شرکت نفت بهران نیز حضور دارد، نمایشگاه شهر آفتاب به دلیل دور بودن از شهر مزیت مناسبی دارد. اما به دلیل نبود دسترسی مناسب به تاکسی و مترو، بازدیدکنندگان با چالش همراه خواهند شد. مدیران برگزار کننده این نمایشگاه مانند سنوات گذشته خدمات مناسبی برای اصحاب رسانه و بازدیدکنندگان احتمالا در نظر نخواهند داشت. شاید بهتر باشد برای نمایشگاه خودرویی سال آتی، مسئولان برگزاری نمایشگاه نسبت به تغییر موقعیت مکانی بازنگری داشته باشند.

باید دید که از وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی و سازمان ملی استاندارد کدام یک از مدیران و مسئولان برای ارتباط مستقیم و پاسخگویی به مشتریان در این نمایشگاه حضور خواهند یافت. نمایشگاه محل تبادل نظر مشتریان با خودروسازان برای انتقال نظر خود نسبت به محصولات است، اما این مهم در نمایشگاه های خودرویی کشور رعایت نمی شود.

شاید بهتر باشد وزارت صمت در نمایشگاه خودرویی تهران کنفرانس خبری برای سید رضا فاطمی وزیر صمت برگزار کند تا در خصوص شکست برنامه های ناکارآمد خود و هدف از نظارت به قرعه کشی خودروسازان، پاسخگو باشد. این نمایشگاه اگر با محصولات جدید و استقبال گرم بازدیدکنندگان مواجه شود، نباید آن را جز کارنامه بی افتخار وزیر صمت محسوب کرد. شکست وعده های وزیر صمت در کنترل قیمت و عدم افزایش تیراژ خودروسازان نشان می دهد که دیر یا زود فاطمی امین باید صندلی خود کناره گیری و نسبت به مشکلات ایجاد شده نیز پاسخگو باشد.

سنوات گذشته، مدیران عامل شرکت های خودرویی نسبت به مصاحبه و پاسخ به سوالات خبرنگار کمترین تعامل را داشتند که این مورد در خودروسازان دولتی بیشتر نمایان بود. باید دید امسال پس از گذشت سه سال، خودروسازان از نظر برقراری ارتباط و افزایش آستانه انتقاد چه مقدار پیشرفت کردند.

تعویق نمایشگاه
باتوجه به اینکه واردات خودرو به زودی به کشور انجام می شود، شاید بهتر می بود برگزار کنندگان نمایشگاه این رویداد مهم را به تعویق انداخته و نمایشگاه خودرو را در تاریخ دیگری که محصولات وارداتی راهی بازار می شدند، برگزار می کردند. اما ظاهرا عجله برای نمایش ۱۴ محصول بیشتر از صبوری برای ورود خودروهای وارداتی است. جای خالی شرکت های خدمات پس از فروش، تیونینگ و غیره که عضو اصلی زنجیره خودروسازی محسوب می شوند، در این نمایشگاه خالی است.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha