۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
رشد موقت قیمت طلا در بازارهای جهانی| لزوم احتیاط برای ورود به بازار طلا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

رشد موقت قیمت طلا در بازارهای جهانی| لزوم احتیاط برای ورود به بازار طلا

در حالی که نمودارهای قیمت امروز، بهبود اندک را برای طلا نشان می دهند، با اینحال سرمایه گذاران باید احتیاط زیادی برای ورود به بازار داشته باشند.

به گزارش بازار، قیمت طلا (XAU/USD) در جریان جلسه معامله ضعیف آسیایی در روز جمعه پس از سقوط به پایین‌ترین سطح از فوریه روز گذشته اندکی بهبود یافت. با این حال، آخرین قیمت ثبت شده برای طلا ۱۸۲۷ دلار را به عنوان آخرین قیمت ثبت شده امروز برای طلا نشان می دهد.

دلیل ضعف بازار طلا در حال حاضر بیشتر به این علت است که معامله گران در انتظار ارائه گزارش اولیه مربوط داده های احساسات مصرف کننده ایالت میشیگان ایالات متحده برای ماه می هستند.

تازه ترین احتمال بازگشت طلا به سمت روند صعودی را می‌توان وابسته به تطابق شاخص PPI ایالات متحده با اجماع ۰.۵ درصدی بازار مادر در ماه آوریل و همچنین افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طی دو جلسه بعدی این نهاد وابسته دانست.

در همین راستا نظرات مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی نیز بسیار قابل توجه بوده و یم تواند بر روی قیمت طلا در بازار تاثیر گذار باشد. وی روز گذشته طی سخنانی گفت: «آیا (افزایش نرخ بهره) ۵۰ واحد است یا ۲۵ یا ۷۵؟ اینها مواردی هستند که من با همکارانم در مورد آنها صحبت خواهم کرد، اما نقطه شروع من این است که نمی‌خواهیم آنقدر سریع یا ناگهانی پیش برویم که آمریکایی‌ها را غافلگیر کنیم.»

همچنین، فشار چین برای ایجاد اشتغال بیشتر برای دانشجویان و امید به عملیاتی سازی کووید-صفر در شانگهای پس از اواسط ماه مه، قبلاً به نفع خرس های بازار طلا بود که در صورت تحقق این سیاست، می توان حساب بیشتری روی طلا باز کرد.

از سوی دیگر، بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده پس از تازه‌سازی پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای در روز قبل، حدود ۲.۸۹ درصد عقب‌نشینی اصلاحی را به تصویر می‌کشد که فاکتور مثبتی برای بازار طلا به حساب می آید.

تحلیل بازار طلا

رشد موقت قیمت طلا در بازارهای جهانی| لزوم احتیاط برای ورود به بازار طلا


با توجه به حرکات قیمت طلا از ۱۸ آوریل، فلز زرد یک الگوی نمودار صعودی در حال سقوط را در نمودار چهار ساعته به تصویر می‌کشد. گفته می شود، RSI تقریباً بیش از حد فروش (۱۴) خریداران طلا را نسبت به حرکت های بهبود بخش بیشتر امیدوار نگه می دارد.

با این حال، شکست واضح ۱۸۵۷ دلار که خط مقاومت گوه را تشکیل می‌دهد، برای خریداران طلا کافی نخواهد بود. زیرا سطح ۵۰-SMA، نزدیک به ۱۸۶۳ دلار، قبل از تأیید حرکت صعودی، به عنوان یک فیلتر اضافی به سمت شمال عمل می‌کند.

اوج ماهانه ۱۹۰۹ دلار و اوج نوسان اواخر آوریل نزدیک به ۲۰۰۰ دلار می تواند به عنوان مقاومت های مهم در طول حرکت فلز به سمت هدف نظری در حدود قیمت ۲۰۵۰ دلار عمل کند.

از طرف دیگر، شکستن نزولی از پایین ترین سطح اخیر، نزدیک به ۱۸۱۰ دلار، می تواند ۱۸۰۰ دلار را وارد نمودار قیمت کرده تا فروشندگان طلا را به سمت پایین قیمت سالانه ۱۷۸۰ دلار هدایت کند.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha