۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کاهش قیمت داروهای دامپزشکی، همزمان با حذف ارز ترجیحی
رییس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

کاهش قیمت داروهای دامپزشکی، همزمان با حذف ارز ترجیحی

رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی، تاثیری بر قیمت داروهای این حوزه ندارد، از کاهش قیمت برخی از اقلام دارویی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، سید محمد آقامیری، تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی تاثیری بر سطح تولید و قیمت دارو، واکسن و سایر اقلام بهداشتی و بیولوژیک مورد نیاز دامپزشکی کشور نخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه طرح ها و برنامه هایی برای رفع نقایص، اصلاح روش ها و افزایش بهره وری در بخش های مختلف صنعت دامپزشکی کشور در دست اجراست، افزود: با حذف ارز ترجیحی نه تنها افزایش قیمتی در کار نخواهد بود، بلکه در برخی از محصولات دارویی و واکسن ها شاهد کاهش قیمت ها نسبت به سال های گذشته خواهیم بود.

آقامیری تصریح کرد: البته این موضوع به دلیل حذف ارز ترجیحی نیست و نتیجه اقداماتی است سازمان در راستای وظایف ذاتی خود در پیش گرفته است.

وی بار دیگر با بیان اینکه جای هیچ گونه نگرانی بابت حذف ارز ترجیحی وجود ندارد، افزود: به صراحت به دامداران عزیز و سایر فعالان این حوزه عرض می کنیم که دغدغه ای از این لحاظ نداشته باشند.

آقامیری تاکید کرد: بازار کاملا تحت نظارت و کنترل است و به مقدار کافی، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان دارو و اقلام بهداشتی دامپزشکی در کشور موجود است.

وی افزود: سطح تولید این اقلام در کشور نه تنها به میزان کافی است، ‌ بلکه در حال حاضر حتی بیش از نیاز واحدهای دامپزشکی کشور تولید داریم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: اسناد و گزارش های رسمی در این زمینه موجود و در دسترس است و در صورت نیاز رسانه ها، در اختیار آنها قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha