۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
نقدینگی مورد نیاز صنایع دارویی و بیمه ای به منظور جلوگیری از بحران تامین شود
نماینده مردم تهران در مجلس:

نقدینگی مورد نیاز صنایع دارویی و بیمه ای به منظور جلوگیری از بحران تامین شود

روح الامینی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزارتخانه های تعاون و کار پای کار بیایند تا نقدینگی مورد نیاز صنعت بیمه و دارو برای جلوگیری از بحران تامین شود.

به گزارش بازار، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: حل یکی از مشکلات بزرگ کشور که ممکن است جراحی بزرگ اقتصادی نیز نامیده شود می طلبد که تمامی ارکان های نظام و مردم پای کار بیایند و به فرموده مقام معظم رهبری دولت کارهای اقتصادی بزرگی در پیش دارد، بهترین کمک به دولت اجرای به موقع قوانین و تمهید مقدمات اجرایی آن خصوصا در عرصه رسانه ای است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت های خوبی را طی روزهای گذشته شاهد بوده ایم که باید کاستی های گذشته را جبران کند، افزود: پیشگیری بهتر از درمان است، باید به موقع به فریاد دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی برسیم تا معضلات آتیه ایجاد نشود. بیمه ها باید کاهش پرداخت از جیب مردم را جبران و بار تفاوت قیمت ها را به دوش بکشند، برای این موضوع در لایحه بودجه سال جاری پیش بینی های خوبی داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه براساس بررسی های انجام شده در کمیسیون بهداشت باید وزارتخانه های بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور هماهنگی های اولیه در زمان تهاتر مطالبات و بدهی به بیمه ها را فراهم کنند، عنوان کرد: در حال حاضر صنعت دارو، دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان ها و شرکت های پخش بیش از ۸ الی ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دارند.

روح الامینی با اشاره به اینکه شرکت های دارویی شستا از بیمه تامین اجتماعی مطالباتی دارند که باید تهاتر شوند و یا به صورت علی الحساب تصمیماتی اتخاذ گردد، ادامه داد: وزرای کار و بهداشت پای کار بیایند تا نقدینگی لازم صنعت دارو و بیمه فراهم شود تا در آینده با مشکلات مواجه نشویم و از پیش مانع از ایجاد بحران ها شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل چند هزار خودرو در محدوده قیمتی خودروهای تولید داخل وارد کشور شود تا بحران افزایش قیمت شکسته شود، تصریح کرد: خانه های بهداشت شهر تهران عموما استیجاری هستند که باید برای رفع این مشکل تدابیری لحاظ شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha