۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
رویداد ساری سبب گسترش گردشگری بین کشورهای اکو می شود
دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو:

رویداد ساری سبب گسترش گردشگری بین کشورهای اکو می شود

ساری- دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو با بیان اینکه فردا ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو معرفی می شود، گفت: این رویداد سبب گسترش روابط کشورهای عضو می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، خسرو ناظری شامگاه دوشنبه در بدو ورود به مازندران در گفتگو با خبرنگاران با باین اینکه فردا رویداد مهمی در ساری رخ می دهد، افزود: در این رویداد بین المللی شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو برای سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ معرفی می شود.

وی افزود: سال قبل دوشنبه پایتخت تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری تعیین شده بود و امسال ساری پایتخت گردشگری اکو معرفی می شود که پیوند مستقیم بین کشورهای عضو اکو را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این رویداد بین المللی گردشگری می تواند نسبت به توسعه و گسترش روابط بین کشورهای عضو اکو از جمله گردشگری اثرگذار باشد.

ناظری یادآور شد: فردا در ساری جلسه شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو اکو برگزار می شود و در دستور کار جلسه مسئله های مهم همکاری های اقتصادی و غیره خواهد بود.

وی با اظهار اینکه همراه برخی از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو اکو به ساری سفر کردیم، گفت: ایران جایگاه خاصی در گردشگری دارد و زیبایی ها و طبیعت ناتکرار دارد و رویداد ساری می تواند برای گسترش روابط بین کشورهای اکو و گردشگری اثرگذار باشد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با بیان اینکه امیدواریم اجلاس گردشگری ساری شروع خوبی برای مناسبات باشد، به هم مرز بودن با برخی کشورهای همسایه عضو اکو اظهار داشت: مازندران ظرفیت های خوبی در زمینه های تجاری، تبادلات کشاورزی و گردشگری دارد و تاکنون کمتر از فرصت های دریا استفاده کردیم.

وی تقویت زمینه های همکاری ها را از جمله برنامه ها بیان کرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha