۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
ضرورت حذف یارانه خودرو سازان| سرمایه‌های ملی از بین رفت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت حذف یارانه خودرو سازان| سرمایه‌های ملی از بین رفت

گرمسار- مطهری، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود که دولت یارانه خودروسازان داخلی را حذف کند، گفت: این کارخانه‌ها سرمایه‌های ملی را سوزانده‌اند.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به پیشنهاد حذف یارانه خودرو سازان داخلی، ابراز کرد: یکی از جاهایی که باید یارانه‌اش حذف شود، یارانه‌ای است که از جیب و جان مردم به خودروسازان کشور داده می شود.

وی افزود: خودروهای پرمصرف و کم ایمنی و کم کیفیت هم سرمایه ملی را سوزانده و هم جیب مردم را خالی کرده است همچنین شاهد هستیم که جانشان را می گیرد لیکن از موضع فرمانده راهور حمایت می کنم و اعتقاد داریم که نباید خودروی بی کیفیت اصلا پلاک شود.

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان آرد یارانه‌ای
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس همچنین درباره یارانه آرد نیز توضیح داد و افزود: دولت سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان آرد یارانه‌ای برای تامین محصولات غذایی مانند ماکارونی، بیسکوئیت، شیرینی به قیمت پایین برای مردم پرداخت می‌کرد که به جای سفره مردم به صورت قاچاق و یا صادرات محصولات یارانه‌دار از مرزها خارج و هم از جیب مردم و هم از خزانه دولت می‌رفت.

مطهری درباره برخی واکنش ها نسبت به مسببان وضعیت موجود اقتصادی کشور، گفت: نباید اجازه دهیم بانیان وضع موجود با ته ریش و انگشتر و و تسبیح با تغییر رنگ و جاخوش کردن در پست های قبلی یا گرفتن پست های جدید مانع اقدامات موثر و مفید نظام برای رفع مشکلات مردم و القای ناکارآمدی نظام و بستر ساز حضور دوباره هم پالگی های خود بر مسند امور شوند.

وی درباره سامانه پاکنا نیز، گفت: به عنوان نماینده مردم از دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم پرداخت حقوق مدیران رده بالای بانک مرکزی و وزارت نفت به دلیل ثبت نکردن حقوق و مزایا کارکنانشان در سامانه پاکنا تجلیل می‌کنم.

«شفافیت» شعار نیست
عضو خانه ملت با بیان اینکه «شفافیت» شعار نیست، مطالبه مردم، ضرورت جامعه و اراده نظام و اجرای آن حتمی است، ابراز کرد: حقوق های نجومی وصله ای ناچسب که برخی سهم پدر خود از سفره انقلاب تلقی می‌کردند.

مطهری افزود: راه اندازی سامانه پاکنا از سوی رئیس جمهور به منظور ثبت حقوق و مزایای کارمندان دولت در راستای شفافیت و رعایت عدالت اقدام مهمی بود لذا برخورد با دستگاه‌هایی که از آن سرپیچی کنند لازم و ضروری است.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha