۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
موافقت تایلند و ویتنام برای راه اندازی پروژه های مشترک در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال
توسعه اقتصاد دیجیتال در آسیا؛

موافقت تایلند و ویتنام برای راه اندازی پروژه های مشترک در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال

وزیر اقتصاد دیجیتال تایلند از برنامه دولت این کشور برای امضای قرارداد همکاری با ویتنام برای توسعه زیرسخت های اطلاعاتی، محابات ابری، مدیریت شبکه های اجتماعی، تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش بازار، وزیر اقتصاد دیجیتال تایلند از برنامه دولت این کشور برای امضای قرارداد همکاری با ویتنام برای توسعه زیرساخت های اطلاعاتی، محاسبات ابری، مدیریت شبکه های اجتماعی، تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال خبر داد.

چایووت تاناکامانوسورن، وزیر اقتصاد و جامعه دیجیتال تایلند طی برگزاری جلسه مشترک با سفیر ویتنام در بانکوک تأیید کرد که این کشور قصد دارد با ویتنام در زمینه‌هایی مانند زیرساخت‌های اطلاعاتی، محاسبات ابری، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال همکاری کند.

وی در جریان برگزاری این دیدار بر اجرایی سازی هر چه سریعتر طرح های مربوط به همکاری دو کشور در زمینه های مذکور تاکید نمود. این نشست پس از آن صورت گرفت که ویتنام و تایلند چهارمین نشست کمیته مشترک تجاری خود (JTC) را در بانکوک با موفقیت برگزار کرده و به گفته مقامات دو کشور، به دستاوردهای بزرگی در همکاری با یکدیگر دست یافته مطالب مهم بسیاری دست یافتند. دو طرف همچنین توافق کردند که ادامه هماهنگی های لازم را برای رفع تنگناها در همکاری های اقتصادی دوجانبه حفظ کنند.

در جریان برگزاری این نشست، سفیر ویتنام در تایلند نیز به وزیر اطلاعات و ارتباطات ویتنام پیشنهاد کرد که همکاری دوجانبه در اشتراک گذاری اطلاعات را تشدید کرده و همچنین همکاری های بیشتر در زمینه اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال را تقویت نموده و به زودی یادداشت تفاهم جدیدی را برای تسهیل فعالیت های همکاری میان دو طرف به امضا برسد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که دو کشور، همکاری‌های مشترک را ارتقا داده و مکانیزمی برای تبادل و به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال در ارتباط با استراتژی رشد هر کشور ایجاد کنند.

سفیر ویتنام در جریان این نشست مشترک، به طرف تایلندی پیشنهاد کرد که شرایط مساعدی را برای شرکت‌های فناوری اطلاعات ویتنامی جهت سرمایه‌گذاری و تجارت در این کشور ایجاد کرده و برگزاری جلسات منظم در راستای توسعه همکاری های دوجانبه را در تمامی سطوح میان مقامات دو کشور تنظیم نمایند.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha