۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
پردیس علم و فناوری کشاورزی در مغان راه‌اندازی می‌شود
با امضاء تفاهمنامه مشترک؛

پردیس علم و فناوری کشاورزی در مغان راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری طی تفاهم‌نامه‌ای مشترک با محوریت کشت و صنعت و دامپروری مغان راه‌اندازی می شود.

به گزارش بازار، در آیین امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری که فی مابین پارک علم و فناوری اردبیل، کشت و صنعت و دامپروری مغان و استانداری به امضا رسید، مقرر شد تا در زمینی به مساحت پنج هکتار در کشت و صنعت مغان این پردیس با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کند.

نادر تقی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در جریان امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: معاونت آموزشی، تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی در کنار مراکز تحقیقاتی و دانش‌بنیان تلاش می کند تا شرایط مناسبی را برای فعالیت‌های تخصصی در این بخش مهیا کند.

تقی زاده به فعالیت ۳۳ مرکز تحقیقاتی در کشور و مؤسسات پژوهشی در حوزه‌های مختلف زراعت، باغبانی و دام اشاره کرد و گفت: مؤسسه سرم‌سازی رازی بیش از یک قرن است که در تولید ۷۰ نوع واکسن انسانی و دام فعالیت می کند و ۹۰ درصد واکسن مورد نیاز دام و طیور را نیز تأمین می کند.

وی توجه جهاد کشاورزی را به حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی یادآور شد و تصریح کرد: ما در اولین نشست با مراکز علمی و دانشگاهی استان سعی می کنیم تا ظرفیت سازمان جهاد کشاورزی استان را تبیین کنیم تا از دیدگاه‌های علمی و فناورانه آنها در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» در مسیر ایجاد تحول استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل افزود: استان اردبیل ظرفیت‌های ممتازی را در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد و به راحتی می توان از این ظرفیت برای تقویت نظام اقتصادی بخش کشاورزی استفاده کرد.

تقی زاده اشتغال‌آفرینی و تولید را در بخش کشاورزی متنوع، سودآور و دارای ابعاد مختلف توصیف کرد و ادامه داد: افزایش ضریب نفوذ فعالیت کشاورزی به ویژه تقویت نظام امنیت تولید زمینه‌ساز تحول و اقدامات مؤثر و راهبردی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی اولین پردیس تخصصی علم و فناوری در بخش کشاورزی به راحتی می توانیم در شمال استان که دارای ظرفیت ممتاز زراعت، باغبانی و دام است برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، صادرات‌محور و تحول‌آفرین استفاده کرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha