۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
تداوم باد شدید و خیزش گرد و خاک در خراسان جنوبی/ احتمال بروز خسارت در استان
هواشناسی خراسان جنوبی هشدار داد؛

تداوم باد شدید و خیزش گرد و خاک در خراسان جنوبی/ احتمال بروز خسارت در استان

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در استان خبر داد وگفت: احتمال بروز خسارت دور از انتظار نیست.

علیرضا خندان رو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با صدور هشدار سطح زرد پیرامون وضعیت جوی استان بیان کرد: با تقویت سامانه کم فشار سطح زمین از بعد از ظهر جمعه تا اواخر وقت یکشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوای استان و کاهش دید افقی و اختلال موقتی در رفت و آمدهای جاده‌ای و ناوگان‌های حمل و نقل پیش بینی می شود.

خندان رو با بیان اینکه احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها دور از انتظار نیست، اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید احتمال شکسته شدن درختان آسیب پذیر و سقوط اجسام از ارتفاع و کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خواستار اجتناب از قرار گرفتن گروه‌های حساس در محوطه باز شد و گفت: همچنین پرهیز از سفرهای غیر ضرور، احتیاط در رانندگی و اطمینان از استحکام سازه‌ها و سقف‌های سبک را خواستاریم.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا در استان اظهار کرد: تا اواخر وقت یکشنبه دمای هوا بین سه تا پنج درجه سلسیوس افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha