۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
 برخی از نانوایی‌های آذربایجان شرقی فعالیت کافی ندارند| افزایش قاچاق آرد یارانه‌ای
استاندار آذربایجان شرقی در گفتگو با بازار:

برخی از نانوایی‌های آذربایجان شرقی فعالیت کافی ندارند| افزایش قاچاق آرد یارانه‌ای

تبریز- خرم، استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخی از نانوایی‌های آذربایجان شرقی فعالیت کافی ندارند و باید نظارت بر فعالیت آنها افزایش یابد.

عابدین خرم در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص افزایش نرخ آرد و نان گفت: نان سنتی در استان افزایش قیمت نداشته است و دولت به‌ناچار برای واقعی‌سازی قیمت‌ها، اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از قاچاق، تصمیم به هدفمندی یارانه آرد گرفته است.

وی اظهار داشت: در بحران جهانی افزایش قیمت‌ها باید مردم را نسبت به سیاست‌های راه‌گشای دولت توجیه کنیم تا بتوانیم از دوره گذار به سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه اختصاص یارانه به کالاهای اساسی موجب رانت و قاچاق می‌شود، افزود: در شرایط حساس جنگ اقتصادی که احتمال اخلال در بازار وجود دارد، باید راهکارهای جدی و عملیاتی در پیش گرفته و نظارت‌های میدانی را هم افزایش دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یارانه اختصاصی به کالاهای اساسی در کشور به اندازه یک جمعیت ۱۲۰ میلیونی است، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که بخشی از این کالاها، قاچاق می‌شوند؛ ضمن اینکه کیفیت برخی از کالاهای اساسی تولیدشده هم پایین است.

خرم با اشاره به اینکه تجمع مقابل نانوایی‌ها بعد از ماه مبارک رمضان افزایش یافته و این به دلیل عدم فعالیت کافی برخی نانوایی‌هاست، افزود: اتحادیه‌ها باید همکاری کنند تا تشویق به کار به اوج خود برسد؛ از مردم استان نیز درخواست داریم تا نظارت عمومی خود را بر نانوایی‌ها افزایش دهند.

استاندار آذربایجان شرقی از افزایش قاچاق آرد یارانه‌ای قبل از هدفمندسازی آرد خبر داد و با تأکید بر برخورد جدی با نانوایی‌های غیرمجاز و بدون پروانه، گفت: تخلف در آردسازی‌ها نیز به‌عنوان اخلال در نظام اقتصادی محسوب شده و هرگونه خروج آرد از شبکه، قاچاق تلقی خواهد شد و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha