۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
ثبت شرکت با های ثبت

ثبت شرکت با های ثبت

اگر شما هم جزو افرادی هستید که میخواهید شرکت خودتان را دایر کنید و کسب و کار خودتان را در قالب یک شرکت به رسمیت درآورید، در قدم نخست به فکر ثبت شرکت باشید.

ثبت شرکت

های ثبت ارائه دهنده خدمات ثبت شرکت به بهترین شکل ممکن میباشد شما میتوانید از این پس شرکت خود را در hisabt ثبت کنید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که میخواهید شرکت خودتان را دایر کنید و کسب و کار خودتان را در قالب یک شرکت به رسمیت درآورید، در قدم نخست به فکر ثبت شرکت باشید.

با ثبت کردن شرکت خود به روش‌های قانونی اعتبار و امنیت بیشتری برای شرکت خود رقم می ‌زنید و سایر همکاران شما را به رسمیت قانونی می‌شناسند و حتی ممکن است در مواردی از شما تقاضای همکاری کنند.

تعریف ثبت شرکت چیست؟

همه‌ شما مفهوم شرکت را میدانید اما اگر از شما خواسته شود یک تعریف کامل از آن ارائه دهید، کمی دچار گمراهی میشوید.
هر شرکت از همکاری حداقل ۲ سهامدار، شریک و یا بنیان گذار تشکیل میشود که با هدفی مشترک و به منظور انجام امور اداری، تجاری و خدماتی گرد هم می‌آیند تا به اهداف کوتاه مدت و یا بلند مدت خود جامه‌ی عمل بپوشانند. تنها برخی از شرکت‌های حقوقی مجاز هستند که یک نفری به تاسیس شرکت بپردازند و سایر شرکت‌ ها باید حتما بیشتر از یک نفر باشند.
اعضای هر شرکت باتوجه به قرار دادی از پیش تعیین شده و میزان سهامی که در شرکت گذاشته ‌اند و نوع شرکتشان، درامد شرکت را به صورت ماهیانه بین خود تقسیم می‌کنند.

همچنین برای کلیه خدمات ثبت شرکت در های ثبت به لینک https://hisabt.com/ مراجعه کنید.

آیا ثبت شرکت به زمان زیادی نیاز دارد؟

زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت بستگی به نوع و موضوع آن و تکمیل مدارک شما دارد اما اگر مدارک شما آماده باشد و کارهای اولیه را انجام داده باشید، حدود ۱۵ الی ۲۰ روز کاری طول میکشد تا شرکت به ثبت رسمی برسد.

آیا برای ثبت شرکت محدودیت سنی وجود دارد؟

قوانین و محدودیت‌ها با توجه به نوع شرکتی که میخواهید دایر کنید می‌تواند تا حدی متفاوت باشد. برای نمونه در شرکت‌های سهامی خاص حداقل باید دو نفر از اعضای هیئت مدیره به سن قانونی (یعنی ۱۸ سال) رسیده باشند و در شرکت‌های با مسئولیت محدود حداقل یک نفر از اعضا باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.

ثبت تغییرات شرکت

چرا به ثبت تغییرات شرکت نیاز داریم ؟ یک شرکت در طول دوره فعالیت خود میتواند به دلایل مختلف بارها دچار تغییرات متعددی از جمله: تغییر نام ، تغییر آدرس ، افزایش سرمایه ، کاهش سرمایه و … شود.
در واقع منظور از تغییرات شرکت، هر گونه تغییر در مفاد و مواد اساسنامه و یا هیئت مدیره میباشد..

بعضی از تغییرات شرکت باعث رشد و پیشرفت آن شرکت میشود همانطور هم میتواند برعکس عمل کند و باعث ورشکستگی آن شود پس در این موضوع دقت داشته باشید که بهترین نوع تغییرات را ارائه دهید.

روش های تنظیم ثبت تغییرات شرکت از طریق همچون مواردی هیئت مدیره ، تشکیل مجمع عمومی عادی ، مجمع عمومی فوق العاده میباشد.

ثبت شرکت با های ثبت

راهنمای ثبت تغییرات شرکت

خیلی از شرکت ها دغدغه ای که دارن آموزش و راهنمای ثبت تغییرات شرکت هست ما در ادامه به شما مردم عزیز ایران آموزش کامل رو ارائه میدیم پس همراه باشید.

زمان لازم برای ثبت تغییرات شرکت در حالت عادی و روند عادی ۱۰ روز کاری طول می کشد.

مراحل ثبت تغییرات شرکت به شرح زیر میباشد

• تصویب تغییرات توسط هیأت مدیره شرکت
• تهیه و تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت
• تشکیل یک مجمع عمومی ( عادی یا فوق العاده) باتوجه به نوع تغییرات
• امضای صورتجلسه توسط شرکا یا سهامداران
• ارائه صورتجلسه به اداره کل ثبت شرکت ها
• درج آگهی صورتجلسه به وسیله اداره ثبت شرکت ها
• پرداخت هزینه های مربوط به اداره ثبت شرکت ها
• پرداخت هزینه روزنامه رسمی کشور توسط متقاضی
• دریافت آگهی قوه قضائیه
• دریافت روزنامه رسمی

ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی با توجه به رقابت بسیاری که بین فعالان اقتصادی و کسانی که قصد دارند پا به این عرصه بگذارند وجود دارد، و رقابتی که بین ابتکار و نوآوری های جدید به وجود آمده، حفظ و حراست دارایی های فکری و معنوی و ایده های نو اهمیت بسیاری پیدا کرده است و بی توجهی به آن موجب ضرر و زیان جبران ناپذیری خواهد شد.

اولین قدم برای ثبت مالکیت ایده های جدیدی که میتوان وارد چرخه کار و تجاری سازی کرد، ثبت طرح صنعتی به نام خودتان میباشد. زیرا وقتی محصولی جدید تولید میشود که در بازار محبوبیت بیشتری نسبت به نمونه های قبلی دارد، ممکن است رقبا تلاش به تولید همان محصول کنند و از ایده ی شما سوء استفاده کنند؛ بنابراین جهت حفاظت از ایده خود باید آن را به نام خود ثبت کنید.

ثبت شرکت با های ثبت

ثبت طرح صنعتی چیست؟

ثبت طرح صنعتی (Industrial Design) به معنای فرآیند ثبت شکل و فرم ظاهری کالا یا بسته بندی آن است که توسط شما طراحی شده است. از طریق اداره مالکیت صنعتی انجام می گیرد؛ که مرجع ثبت مالکیت فکری و معنوی (Intellectual property) می باشد.

طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که:

  • جدید و اصیل باشد.
  • طرح یا محصول جنبه کاربردی داشته باشد، به عبارت دیگر در صورتی که طرح شما یک طرح انتزاعی و غیر کاربردی باشد طرح صنعتی محسوب نمی گردد.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که آنچه که در اداره مالکیت صنعتی به عنوان طرح صنعتی ثبت می شود فرم و شکل ظاهری و نه کارکرد فنی یک سازه یا دستگاه است.

به عنوان مثال یک دستگیره در، اگر نوآوری در شکل ظاهری باشد قابل ثبت به عنوان طرح صنعتی است اما اگر نوآوری در نحوه ی باز و بسته شدن دستگیره باشد این طرح قابل ثبت به عنوان طرح صنعتی نمی باشد.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha