۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
اجرای طرح ساماندهی وانت بارها با استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی بار
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

اجرای طرح ساماندهی وانت بارها با استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی بار

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، طرح ساماندهی وانت بارها در کشور با استفاده از ظرفیت بازارگاه های الکترونیکی بار اجرا می‌شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در نشست ویدیو کنفرانسی با حضور مدیران کل، معاونان حمل و نقل و رؤسای اداره کل و همکاران مرکز مدیریت‌ها ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: ضوابط جدید تأسیس شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای کالا و بازار گاه‌های الکترونیکی بار، با هدف تسهیل ورود وانت بارها به بخش حمل و نقل کالا بازنگری شده و ضوابط قانونی الزام وانت بارها به أخذ بارنامه به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس آمار فعالیت وانت بارها سالانه بالغ بر ۲۵۰ میلیون تن کالا توسط وانت بارها در کشور حمل می‌شود که ۵۰ درصد میزان کل جابه‌جایی کالا به شمار می‌رود. درحال حاضر ۱۰ شرکت تخصصی وانت بار در کشور فعالیت دارند و تعداد ۲۲۵ هزار دستگاه و ۱۲ هزار راننده دارای کارت هوشمند هستند.

شهرکی اهداف این طرح را کاهش تصادفات، جلوگیری از قاچاق کالا، ساماندهی محمولات قابل حمل و ساماندهی فعالیت رانندگان وانت بار و همچنین افزایش بهره‌وری در این بخش بیان کرد و گفت: در این راستا، مقرر شده است ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور فرایند تاسیس شرکت حمل و نقل کالا ویژه وانت بار جهت شرکت‌های بازارگاه الکترونیکی بار که متقاضی تاسیس شرکت حمل و نقل مذکور است را با توجه به شرایط تسهیل شده در ضوابط ابلاغی اخیر حداکثر ظرف مدت یک ماه به سرانجام رسانده و مورد اقدام قرار دهند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین موضوع اطلاع‌رسانی موثر و گسترده با راهبری دفتر مرکزی روابط عمومی انجام خواهد شد و شیوه نامه انجام هماهنگی با پلیس راه و مقامات استانی تهیه و ابلاغ می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفتنی است در این نشست مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا، منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی و حمیده دهقانی مدیر درآمدها و نمایندگان دفاتر حراست، حقوقی، مرکز مدیریت راه‌ها، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونان و مدیران کل استان‌های اصفهان، لرستان و مرکزی نقطه نظرها و راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha