۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
احکام برنامه هفتم توسعه باید ضمانت اجرایی داشته باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

احکام برنامه هفتم توسعه باید ضمانت اجرایی داشته باشد

فرشادان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: احکام برنامه هفتم باید مشخص و بدون ابهام باشد و در راستای رشد و توسعه کشور قدم‌های جدی بردارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: تاکنون شش برنامه توسعه در کشور اجرایی شده است و باید با آسیب‌شناسی این برنامه‌ها از لحاظ احکام مالایطاقی که قابلیت اجرا ندارند، در تدوین برنامه هفتم جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: احکامی در برنامه‌های پنج ساله توسعه وجود داشته است که همچنان قابلیت اجرا دارد و می‌توان آنها را همچنان با اصلاح و بررسی در برنامه هفتم توسعه قرار داد.

فرشادان با بیان اینکه یکی از موارد در برنامه‌های توسعه موضوع حق مناطق جنگی است، اظهار کرد: به موجب ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه باید اقداماتی جهت جبران عقب‌ماندگی استان های درگیر در دوران دفاع مقدس انجام شود اما متاسفانه برخلاف قانون بطور مثال با انجام خط کشی، یک استان را به دو بخش تقسیم و اعلام شده، امکانات به اشخاص این طرف خط پرداخت و به آن طرف خط پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس افزود: براین اساس احکام برنامه هفتم باید مشخص و بدون ابهام باشد و در راستای رشد و توسعه کشور قدم‌های جدی بردارد. الزامات کشور با زمان تدوین برنامه ششم متفاوت شده است بنابراین باید احکامی لحاظ شود تا کشور را با شرایط کنونی به مسیر توسعه هدایت کرده و عملیاتی‌تر شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی و لازم برای احکام برنامه هفتم توسعه این است که ضمانت اجرا داشته باشد زیرا دستگاه های اجرایی بسیاری از احکام برنامه ششم توسعه و قانون بودجه را به عنوان اسناد بالادستی اجرا نکرده‌اند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha