۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
۴۰ هزار و ۵۱۰ سامانه عرفی در کشور ایجاد شده است
مدیرکل امور مراتع کشور:

۴۰ هزار و ۵۱۰ سامانه عرفی در کشور ایجاد شده است

همدان - مدیر کل دفترامور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۴۰ هزار و ۵۱۰ سامانه عرفی در کشور وجود دارد که هر سامانه دو هزار ۲۰۰ هکتار وسعت و هر یک ۲۴ بهره بردار دارد.

به گزارش بازار، ترحم بهزاد در نشست مشترک کارگروه مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر استان های همدان، لرستان و خوزستان که در استانداری همدان برگزار شد تدوین شیوه نامه مدیریت چرا را از دستاوردهای مهم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دانست و عنوان کرد: با رعایت این شیوه نامه و نظارت دقیق بر اجرای آن از سوی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کوچ عشایر بر اساس شیوه نامه و تقویم مصوب صورت خواهد گرفت و آسیب به مراتع به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: هماهنگی و مدیریت یکپارچه در ساماندهی کوچ عشایر از نیازهای بسیار مهم و امری ضروری است و استان ها نباید به صورت مجزا و بدون هماهنگی در این زمینه اقدام کنند زیرا به صورت جزیره ای عمل کردن باعث ایجاد مشکل برای سایر استان ها خواهد شد.

وی وسعت مراتع کشور را ۸۴ میلیون هکتار عنوان کرد که ۹۸۱ هزار خانوار از آن بهره برداری می کنند و گفت: ۴۰ هزار و ۵۱۰ سامانه عرفی در کشور وجود دارد که هر سامانه دو هزار ۲۰۰ هکتار وسعت و هر یک ۲۴ بهره بردار دارد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد: باید به موضوع منابع طبیعی و مدیریت چرا نگاه فرا سازمانی و ملی داشت و پیرامون این موضوع در سطوح وزارتخانه و شورای ملی کوچ تصمیم گیری، سیاستگذاری و عمل کرد.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha