۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
استان سمنان درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور را در خود جای داده است
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس:

استان سمنان درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور را در خود جای داده است

سمنان – نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس با اشاره به لزوم ایجاد جایگزین مناسب برای فروش به‌جای نفت گفت: درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور در استان سمنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد همتی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه با بهره‌گیری از فنّاوری‌های روز و در سطح استانداردهای جهانی، جایگزین مناسبی می‌توان برای نفت ایجاد کرد، اظهار داشت: استان سمنان درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه این امر در کنار تردد یک‌چهارم جمعیت کشور در سال از این استان و استقرار نیمی از جمعیت کشور در فاصله نزدیک و هم‌جوار استان، ظرفیت بسیار مطلوبی است، افزود: فرآوری مواد معدنی در استان در دستور کار است.

برگزاری نمایشگاه دائمی معادن در استان سمنان

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس بابیان اینکه آب‌پایه و اساس توسعه صنعتی و فرآوری معادن است، خاطرنشان کرد: طرح‌های تأمین آب بخش صنعت و معدن استان در اولویت اجرا قرار دارد.

همتی با تأکید بر اینکه وجود نیروها و کارشناسان زُبده و مدیران خوبی که در این حوزه در حال فعالیت هستند که به‌عنوان یک ظرفیت مطلوب محسوب می‌شود، تصریح کرد: معادن استان سمنان ازنظر تنوع محصولات معدنی، وسعت و حجم در کشور دارای رتبه‌های برتر است.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه دائمی معادن با ویژگی معرفی معادن و فرآوری‌های استان و همچنین حضور فرآوری‌های ملی و بین‌المللی برای رسیدن به این اهداف باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو خانه ملت با تأکید بر اینکه تمامی مواد معدنی استان سمنان باید به‌صورت همه‌جانبه موردتوجه قرار گیرد، بیان کرد: فرآوری این مواد برای افزایش ارزآوری و ارتقاء ارزش‌افزوده، در دستور کار قرار داشته باشد.

کد خبر: ۱۴٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha