۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
روغن خوراکی در بازار فارس نایاب شد/ وعده های مسئولان برای رفع نیاز بازار تا چند روز آینده
بازار گزارش می دهد؛

روغن خوراکی در بازار فارس نایاب شد/ وعده های مسئولان برای رفع نیاز بازار تا چند روز آینده

شیراز- از چند روز قبل دسترسی مردم استان فارس برای تامین روغن خوراکی به عنوان یکی از کالاهای اساسی سخت و این کالا در بازار استان نایاب شده است.

بازار؛ گروه استان ها: از چند روز قبل دسترسی مردم استان فارس برای تامین روغن خوراکی به عنوان یکی از اساسی ترین کالاها با مشکلات بسیاری روبه رو شده به گونه ای که در حال حاضر روغن خوراکی در مغازه های استان یافت نمی شود و نایاب شده است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که کمبود این کالا فقط مربوط به استان فارس نیست بلکه نه تنها در کشور بلکه در سایر کشورهای اروپایی این کالا یافت نمی شود.

دلیل این اتفاق از سوی کارشناسان جنگ بین روسیه و اوکراین عنوان می شود، بر اساس ادعاها این دو کشور قطب تولید دانه های روغنی هستند و در حال حاضر به دلیل جنگ بین آنها تامین دانه های روغنی امکان پذیر نیست.

با توجه به این شرایط اما مسئولان استان فارس قول مساعد داده اند که ظرف چند روز آینده روغن مورد نیاز مردم استان را تامین کنند. حال باید منتظر ماند تا دید که آیا مسئولان به وعده های خود عمل می کنند یا نه؟

طی چند روز آینده روغن مورد نیاز به بازار تزریق می شود
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با بازار توضیح داد: به دلیل مشکلات و جنگی که بین روسیه و اوکراین در حال انجام است تامین روغن خوراکی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا با مشکلاتی روبه رو شده است.

روغن خوراکی در بازار فارس نایاب شد/ وعده های مسئولان برای رفع نیاز بازار تا چند روز بعد

صمد رنجبری با اشاره به کمبود روغن خوراکی در بازار فارس بیان کرد: از چند روز قبل مردم استان برای تامین روغن خوراکی در بازار با مشکلاتی رو به شدند از این رو بلافاصله جهادکشاورزی وارد عمل شد و اقدامات لازم برای تامین روغن انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه طی چند روز آینده روغن مورد نیاز به بازار تزریق می شود، گفت: بیش از ۱۵ کارخانه تولید روغن در کشور وظیفه تامین روغن استان را برعهده دارد که در این راستا جهادکشاورزی فارس از این کارخانه ها روغن مطالبه کرده و طی چند روز آینده به بازار تزریق می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه سهم ماهیانه روغن در فارس چهار هزار و ۵۰۰ تن در ماه است، ادامه داد: برای تامین روغن سهمیه اردیبهشت ماه باید منتظر ماند تا دولت سهمیه استان را اعلام کند.

به گفته رنجبری سهمیه روغنی که به فارس تخصیص داده شده در حال تامین است و کمبودی که بازار است به زودی جبران می‌شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha