۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در گلستان برداشت می شود
دبیرخانه کشاورز گلستان:

بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در گلستان برداشت می شود

گرگان-ایمانی، دبیرخانه کشاورز گلستان گفت: پیش بینی می شود با توجه به بارش های خوبی که در اسفندماه و فروردین وجود داشت در سال جاری بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در گلستان برداشت شود.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه گلستان زمستان کم بارشی را تجربه کرد مخصوصا در دی ماه، حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی گندم زار گلستان خسارت دید و این اراضی غیرقابل برداشت و عایده ای برای کشاورزان ندارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی هم در حاشیه شمالی استان حدود ۲۰ درصد خسارت داشته است، خاطرنشان کرد: اما در مجموع امسال وضعیت گندم گلستان نسبت به گذشته بهتر است و با توجه به بارندگی هایی که در اسفند و فروردین داشتیم امیدواریم برداشت خوبی انجام شود.

ایمانی تصریح کرد: با شرایط موجود امیدواریم بتوانیم حدود ۹۰۰ هزارتن برداشت گندم در استان داشته باشیم که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار تن بوده، عملکرد بهتری خواهیم بود.

وی در خاتمه با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم گفت: امسال در خرید تضمینی گندم کیلوی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری می شود که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha