۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
یارانه آرد صنف و صنعت حذف شد؟!

یارانه آرد صنف و صنعت حذف شد؟!

درحالیکه گفته میشود یارانه آرد صنف و صنعت حذف شده ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران میگوید: از اول فروردین دولت هیچ گندمی به نام گندم صنف و صنعت نداده است اما هنوز حذف آن از سوی وزیر ابلاغ نشده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که شنیده ها حاکی است از روز شنبه ۲۷ فروردین ماه جاری یارانه آرد صنف و صنعت حذف شده است و از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به حدود ۱۴ الی ۱۵ هزار تومان خواهد رسید، علیقلی ایمانی عضو شورای قیمت گذاری و مدیر عامل بنیاد ملی گندکاران به خبرنگار بازار می گوید: یارانه آرد صنف و صنعت برداشته شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

ایمانی با بیان اینکه از تاریخ اول فروردین سال جاری دولت گندمی به نام گندم صنف و صنعت نداده است و نهایتا منتظر هستیم وزیر این خبر را ابلاغ کند، می افزاید: قرار بر این شده است صنف و صنعت بعد از این یا خود قرارداد ببندند و گندم مورد نیاز خود را تامین کنند یا به قیمت تمام شده دولت که ۱۲ هزار تومان است از دولت گندم خریداری کنند.

حذف یارانه آرد صنف و صنعت برای جلوگیری از قاچاق آرد است
وی می گوید: الان قیمت گندم با قیمت بازار جهانی تقریبا یکی است و از آنطرف نیز یارانه دولت را یک عده خاص استفاده می کنند لذا برای جلوگیری از قاچاق آرد و محدود شدن صادرات یکسری محصولات مثل ماکارونی تصمیم بر حذف یارانه آرد صنف و صنعت گرفته شده است.

ایمانی در پاسخ به این سوال که این اقدام چه تبعاتی می تواند در پی داشته باشد، می گوید: دولت یارانه زیادی در این حوزه می دهد که هدر می رود به طوری که الان در نانوایی ها وقتی گندم ۶۶۵ تومان می دهد و از آن طرف دولت می خواهد به نرخ ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان گندم از کشاورز خریداری کند در حالی که مابه التفاوت آن در جیب مصرف کنندخ هم نمی رود چنین اقدامی مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه یارانه آرد نان حذف نشده است می افزاید: با این وجود ما معتقدیم بحث یارانه آرد نان نیز باید اصلاح شود و بهترین راهکار این است که دولت این یارانه را به حلقه آخر که همان مصرف کننده ها هستند بریزد تا به این ترتیب نان کیفی شود و گندمکار نیز گندم کیفی تولید کند.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha