۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
بدهی دولت به پیمانکاران گلستانی از یک دهه عبور کرد
دبیر انجمن پیمانکاران گلستان:

بدهی دولت به پیمانکاران گلستانی از یک دهه عبور کرد

گرگان- علی نژاد، دبیر انجمن پیمانکاران گلستان گفت: بدهی دولت به پیمانکاران گلستانی از یک دهه عبور کرده است.

علی بهرام علی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که بدهی دولت به پیمانکاران گلستانی از یک دهه گذشته، اظهار کرد: دولت بسیاری از مطالبات پیمانکاران را از سال ۹۰ پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بخشی از این بدهی رقمی حدود ۳۸ میلیارد در قالب ۱۱۸ قرارداد مربوط به معاونت روستایی اداره کل راه و شهرسازی سابق است که امروز با اداره کل راهداری تلفیق شده است. 

وی از افزایش حقوق کارگران انتقاد کرد و افزود: دولت حقوق کارمندان را ۱۰ درصد اما حقوق کارگران را ۵۷ درصد افزایش داده است؛ اگر به همین منوال طی شود محدود پیمانکاران گلستان هم از پویایی خارج می‌شوند.

علی نژاد افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگر را آسیب به اشتغال دانست و اضافه کرد: این اتفاق در حالی می‌افتد که مقام معظم رهبری هرساله به موضوع اشتغال و تولید تاکید دارد.

وی افزایش حقوق کارگران را مُسکنی برای شرایط نامناسب اقتصادی آنها خواند و افزود: در ماه‌های آینده به واسطه افزایش هزینه‌ها، این رقم دستمزد هم جوابگوی نیاز جامعه کارگری نخواهد بود.

دبیر انجمن پیمانکاران گلستان با بیان این مطلب که اقتصاد ما دولتی است، ادامه داد: از این رو دولت برای کارگر، کارفرما و بازار تصمیم‌گیری می‌کند؛ همین شرایط باعث شده تا اقتصاد کشور بیمار شود.

به گفته وی، افزایش حقوق سالانه کارگران و بازنشستگان یک دور تسلسل باطل است که هرساله وضعیت را نسبت به قبل وخیم‌تر می‌کند.

علی نژاد در خاتمه یادآور شد: بهتر است دولت از این حوزه خارج شود و اقتصاد را آزاد کند و پایش را از حوزه بخش خصوصی و جامعه کارگری بیرون بکشد.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha