۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
کمیسیون انرژی اجرای کمی و کیفی قانون بودجه ۱۴۰۱ را در حوزه انرژی پیگیری می‌کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

کمیسیون انرژی اجرای کمی و کیفی قانون بودجه ۱۴۰۱ را در حوزه انرژی پیگیری می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: نحوه فروش، هزینه‌کرد، سهم ۱۴ و نیم درصد نفت، نحوه سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق، فروش نفت از طریق نیروگاه و... محورهای اصلی بحث امروز کمیسیون انرژی مجلس بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز(یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) کمیسیون انرژی مجلس از برنامه نحوه نظارت بر مصوبات حوزه انرژی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توسط اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و تدوین راهکاری برای نظارت دقیق بر اجرای مصوبات مذکور به نمایندگان کمیسیون انرژی خبر داد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نحوه فروش، هزینه‌کرد، سهم ۱۴ و نیم درصد نفت، نحوه سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق، فروش نفت از طریق نیروگاه‌ها به‌ویژه نیروگاه اتمی بوشهر و... محورهای اصلی بحث امروز کمیسیون انرژی بود و در نهایت بند بند تبصره‌های تصویب شده در لایحه بودجه توسط نمایندگانی -که از کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق حضور داشتند- توضیح داده شد و نحوه نظارت بر اجرای این بندها مورد بحث قرار گرفت.

وی همچنین افزود: دولت و سازمان برنامه و بودجه باید حق توانیر، وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی، مدیریت منابع آب و... را در بودجه به طور کامل بدهد هرچند شنیده شده دولت در اواخر سال ۱۴۰۰ قسمتی از منابع مالی خود را از محل سهم وزارت نفت تامین کرده است که این صحیح نیست چراکه این وزارتخانه امروز با چالش‌های بسیاری رو به رو است و نیاز به بازسازی، نوسازی، توسعه و هزینه کرد در حوزه‌های پدافند غیرعامل و... دارد.

رحیمی مظفری افزود: نتیجه آنکه مقرر شد؛ کمیسیون انرژی علاوه‌بر مطالبه‌گری تحقق تبصره‌های قانون بودجه توسط وزارتخانه‌ها، مدافع حقوق این وزارتخانه‌ها نیز باشد و درصورت نیاز دراین خصوص کمیته‌ای تشکیل شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انژی مجلس بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد؛ پیگیری‌های کمی و کیفی جهت اجرای مصوبات قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط نمایندگان کمیسیون انرژی صورت گیرد، درواقع نظارت کمی و کیفی بر بندهای قانون بودجه ۱۴۰۱ و نظارت بر آیین‌نامه‌های دولت در این زمینه ضروری است چراکه نباید این آیین‌نامه‌ها به گونه‌ای باشد که اهداف قانون محقق نشود.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha