۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
راه اندازی شهرک های گلخانه ای دانش بنیان؛ چهارباغ منطقه گردشگری گل و گلدان شود
استاندار البرز تاکید کرد

راه اندازی شهرک های گلخانه ای دانش بنیان؛ چهارباغ منطقه گردشگری گل و گلدان شود

کرج- استاندار البرز بر راه اندازی مرکز و نمایشگاه استانی گل و گلدان تاکید کرد و گفت: چهارباغ بعنوان شهر توریستی گل و گیاه در کشور معرفی شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد کشاورزان، افزود: باید با حمایت های ویژه و بسته های تشویقی نسبت به ترغیب کشاورزان برای توسعه کشت گلخانه ای اقدام شود.

وی ادامه داد: هر هکتار کشت گلخانه ای برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می کند علاوه بر این می توان تولید و بهره وری بیشتری نیز حاصل کرد در صورتی که کشت سنتی بسیاری از این امتیاز ها را ندارد.

عبداللهی با بیان اینکه باید نمایشگاه کشاورزی در استان به صورت مستمر برپا شود، گفت: باید مرکز و نمایشگاه استانی گل و گلدان در البرز راه اندازی شود و چهارباغ بعنوان شهر توریستی گل و گیاه در کشور معرفی شود.

وی افزود: ضرورت دارد کارگروهی ذیل این ستاد تشکیل شود و هر هفته روند تحقق مصوبات را دنبال و مانع زدایی کند.

استاندار البرز گفت: می توان با توجه به ظرفیت های استان، فضای تفریحی و فروشگاهی برای خانواده ها ایجاد کرد تا در اراضی کشاورزی حضور یابند و محصولات مورد نیاز خود را از زمین و درخت ها بچینند و خریداری کنند.

وی افزود: ادارات مربوطه همچون منابع طبیعی و آبخیزداری و آب منطقه‌ای، بسته های پیشنهادی خود را برای توسعه کشت گلخانه ای اعلام کنند.
عبداللهی گفت: شهرک های گلخانه ای دانش بنیان در البرز برنامه ریزی و اجرایی شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha