۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
اعلام جزئیات افزایش سقف وام مسکن جوانان تا ۲ میلیارد تومان

اعلام جزئیات افزایش سقف وام مسکن جوانان تا ۲ میلیارد تومان

رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: اگر متقاضیان در بانک مسکن افتتاح حساب و حداقل ۴۰۰ هزار تومان را ماهانه پرداخت کنند پس از دوره ۱۵ سال می‌توانند از سقف وام استفاده کنند.

به گزارش بازار، بهرام صحابی رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی در سال‌های اخیر در راستای تنوع بخشی در روش‌های پرداخت و تسهیلات مسکن ابزارهای متنوعی را در نظر گرفته است و یکی از این ابزارها که جدید هم نیست صندوق پس انداز مسکن جوان است.

وی افزود: اساس این صندوق بر مبنای سپرده گذاری می‌باشد یعنی اگر خانواده‌ها بخواهند برای تامین مسکن آینده فرزندانشان فکری کنند، می‌توانند افتتاح حسابی تحت عنوان حساب مسکن جوانان و براساس جدول و پرداخت ماهانه بعد از گذشت دوره مشخص از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در صورتی که خانواده‌ها بخواهند زودتر از این تسهیلات استفاده کنند شرایط ویژه‌ای دارد که پس از پایان ۵ سال تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان فراهم می‌شود و همچنین بین ۵ تا ۱۵ سال یک جدول مشخصی دارد که همان روز افتتاح حساب در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این تسهیلات، افرادی را که قبل از سال ۱۴۰۱ حساب باز کردند هم شامل می‌شود؟ گفت:این حساب هر سال یک شرایط و سقف‌های مشخصی دارد، ولی با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم‌هایی که اتفاق افتاد؛ امسال این حساب را افزایش بیشتری دادیم تقریباً تا دو برابر سقف‌ها را اضافه کردیم یعنی کسی که از فردا حساب باز کند مشمول این سقف‌ها خواهد شد؛ بنابراین گزارش سقف تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به مبالغ ۲ میلیارد تومان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری برای حساب‌های افتتاحی سال جاری افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۴۵٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      سلام با اضافه کردن مبلغ وام توسط بانک‌ها چیزی جز بد بختی برای جوانان چیزی نداره و باعث گرونی بیشتر قیمت مسکن خواهد شد مسئولین محترم آیا به این هم فکر می‌کنید که وام ۲ میلیارد تومنی چطور باید اقساطش با این حقوق های کم توسط جوانان باید پرداخت بشه ؟