۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کشاورزان زنجانی نسبت به سرما زدگی محصولات خود هوشیار باشند
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

کشاورزان زنجانی نسبت به سرما زدگی محصولات خود هوشیار باشند

زنجان- رحمان نیا، مدیرکل هواشناسی زنجان گفت: هواشناسی استان نسبت به سرما زدگی محصولات کشاورزی به دلیل افت دما هشدار داد.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: از دیروز سامانه بارشی وارد استان شده و شاهد بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به وقوع رعد و برق به شهروندان توصیه می شود در ارتفاعات کوهستانی تردد نکنند و همچنین بارش ها تا روز شنبه در استان تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از وقوع وزش باد شدید در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به وقوع وزش باد شدید به شهروندان توصیه می‌شود در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده تردد نکنند چرا که شدت وزش باد در برخی از مناطق استان هم با شدت بیشتری خواهد بود.

رحمان نیا به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و ابراز داشت: دمای هوای استان روند کاهشی داشته و شاهد کمینه دمای صفر و زیر صفر در مناطق سردسیر استان خواهیم بود که در این میان احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد و به کشاورزان هشدار داده می شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را برای باغ‌ها و مزارع خود انجام دهند.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha